ANWAR KATA BELIAU AKAN MENJADI PERDANA MENTERI DALAM JANGKA MASA 3 TAHUN LAGI




KUALA LUMPUR-23 APRIL -Bekas Timbalan Perdana Menteri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa bahawa beliau akan menduduki takhta Perdana Menteri dalam jangka masa 3 tahun dari sekarang."Mungkin dalam jangkamasa 3 tahun dan awal lagi, tetapi saya tidak terlalu ingin ianya begitu cepat".Beliau dipetik sebagai berkata kepada akhbar AFP.




Anwar yang sering diejek dan dicemuh dengan berbagai tuduhan dan gambar-gambar beliau yang sedang menari diputarbelitkan oleh siaran TV dengan gaya yang begitu jelek kini mendakwa bahawa ramai malah lebih dari cukup untuk Pakatan Rakyat yang di pimpin beliau sebagai penasihat akan mengambil alih negara ini, dan belaiu akan menjadi Perdana Menteri.




Malah, dalam ucapan terbaru beliau sempena Black 14yang diadakan di Kampung Baru , baru-baru ini mendakwa sekali lagi bahwa beliau mendapat undi yang cukup untuk mengambil alih negara ini.Kenyataan beliau seringkali dipandang enteng oleh pemerintah Barisan Nasional, malah seringkali pula diejek dan diputarbelitkan oleh media arus perdana, namun dari pihak rakyat pula kenyataan beliau dianggap serius kerana apa yang dikatakan beliau selalunya akan mencapai dan menjadi kenyataan.




Adakah kali ini pemerintah Malaysia akan menafikan jika didapati bahawa beliau begitu yakin untuk menjadi Perdana Menteri dalam jangkamasa yang dinyatakan beliau??? Sama-sama kita tunggu dan lihat.

No comments: