Sunday, December 14, 2014

NAZRI ISMAIL DI KUTUK KAW KAW ISU PENJAWAT AWAM DIPECAT

Ada soqang mamat PERKASA yang sedang belajar di Indon mengajukan persoalan supaya penjawat awam yang tidak menyokong kerajaan dipecat. Oleh yang demikian dia bukan sahaja dilebel sebagai bodoh tahap gaban, malahan dikutuk kerana mempunyai otak yang singkat, membodek, tidak berpelajaran, malahan tidak setia kepada negara kerana belajar di luar negara(Indon).Biasanya pelajar yang ke Indon tidak sebijak yang dihantar ke luar dan negara Barat. Mungkin belajar sendiri kerana kelulusan yang minima...demikian ulas orang ramai yang mempersoalkan kecetekan beliau membahas dan memberi pandangan terhadap isu politik merangkumi negara demokrasi.Mungkin juga beliau perlu melihat apa yang ada disekeliling beliau ketika berada di Indonesia dan belajar dari sistem demokrasi di negara tersebut....Adussss.....sila baca komen dalam Malaysiakini.....

Salah seorang Melayu ternama menyatakan bahawa PERKASA berotak kampung, jumut , tidak berpelajaran dan kebengonggan.......Dari 200+yang memberi komen...semuanya menyatakan beliau seorang yang ..........sendiri baca sebahagian kecil yang dipetik di Malaysiakini....

'Pecat penjawat awam propembangkang'


Perwakilan PERKASA Jakarta dan Bogor, Indonesia Nazri Ismail mencadangkan agar penjawat awam yang menyokong pembangkang diberhentikan kerja.

Sebaliknya, katanya, tempat itu harus digantikan dengan graduan universiti yang menyokong kerajaan.

“Penjawat awam yang pro kepada pembangkang dan yang masih berkhidmat (harus) dikenal pasti dan diberhentikan dan diganti dengan graduan universiti yang pro kepada kerajaan.

“(Graduan) yang baik, boleh membantu membangunkan negara mengikut Perlembagaan Persekutuan (Perkara) 153, mempertahankan hak keistimewaan orang Melayu,” katanya di Persidangan Agung tahunan ke-5 PERKASA di Kuala Lumpur hari ini.

Anak kelahiran Terengganu itu turut berkata kini semakin ramai profesional Melayu melupakan jasa pejuang bangsa.

“Sejarah telah membuktikan bahawa kejatuhan kerajaan Melaka ke tangan Portugis dan jatuhnya Tanah Melayu kerana adanya pembelot yang telah menjual maklumat kepada musuh,” katanya.
 

  • Nazar Osmond · Top Commenter · Kuli at Zhahab Imara
    Nazri Ismail meh sini.... Ical aler utuh gua ni sekarang!!!!!
  • Ros Fa · Top Commenter
    idea paling bangang dari orng yang bangang, JPA ada prosedur sendiri melantik dan mengambil tindakan terhadap kakitangan jangan cakap ikut sedap mulut aje. ada oatak fikir2 .......
    • Hasballah Hashim · Top Commenter · Technician at Lembaga Kemajuan Pertanian Muda - MADA
      Kalau nak taksup pun jangan lah bangang sangat , awat depa tu bkn rakyat malaysia ke, awak ja rakyat msia, inilah dikatakan bodoh sombong, nak terima idea dah la bangang , dengarcnasihat tak mau.
    • Azhairy Mohd Adib · · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
      Takut kerr...
    • Zecq Ming · Top Commenter · UPM
      Puak2 PERKOSA melayu meloya ni ramai yg mewarisi keturunan gila babi rupa2nya....boleh diserang sawan tetiba...
      dia ingat mahasiswa cerdik pandai tu gian nak sokong puak2 perkosa yg tah apa2 matlamat perjuangan tu....
    • Mohd Azli Alias · Top Commenter · Pondok atap
      DI KELANTAN JUGA ADA PEMBANGKANG + DI SELANGOR JUGA ADA PEMBANGKANG + DI PULAU PINANG JUGA ADA PEMBANGKANG... HAK ASASI SETIAP MASYARAKAT BERHAK MEMILIH MANA PEMIMPIN YANG MEREKA SUKA... ILMU + IMAN + TAKWA ADALAH ASAS KEPADA PEMILIHAN POLITIK YANG BAIK + PEMIMPIN YANG BAIK... TIDAK GUNA PRO KERAJAAN JIKA RASUAH + PENYALAHAN GUNA KUASA + PERKAUMAN + PEROSAK AGAMA DAN HUBUNGAN ANTARA UMAT MANUSIA... DAMPINGILAH AL QUR'AN + SUNNAH RASULULLAH SAW + ALIM ULAMAK PASTI SELAMAT AQIDAH ISLAM + SYARIAT ISLAM + AKHLAK ISLAM + POLITIK ISLAM... SOKONG ISLAM ANDA SELAMAT...
    • ahmadnizam321 (signed in using yahoo)
      Nazri Ismail ni baru keluar dari hutan Sarawak ke?Cakap macam orang tak sekolah.Agaknya dia tak pernah baca isi perlembagaan negara.
      Kami boleh setuju pendapat kamu tu kalau parlimen buat satu undang2 mengharamkan semua parti pembangkang di negara ini.Kalau mcm tu barulah kami semua terpaksa akur.
      Sedap je dia nak singkir semua penjawat awam yg pro pembangkang. Ko ingat negara ini UMNO/BN punya.Sedangkan UMNO/BN hanya meraih 48% saja undi popular.
    • L Stephen Arkadious · Top Commenter · Works at Tukang sapu
      kumpulan bangang, mestilah idea pun bangang... hahaha...
    • Ahmadi Osbina · · Top Commenter · Petaling Jaya, Malaysia
      betuk ke berita ini,
      kalau betul, mereka itu MANUSIA TERBANGANG di zaman morden
    • Albab Aklaken · Top Commenter
      Pakcik minta yg mempersoalkan sistem demokrasi ini agar ditangkap dan dibicarakan. Encik nazri ni mencabar keabsahan sistem negara. Secara langsung menghina fungsi yang dipertuan Agong dan raja2 Melayu. Dia harus dihalau dr Malaysia dan biarkanlah terus menjadi beruk di Bogor. Cuma pakcik nak gelak sikitlah, wakil dr Bogor dan seluruh pelusok dunia, kononnya perkasa ni hebat. Nahhhhhh..pakcik bagi jari tengah!
    • Margono Gombal · Top Commenter · Gosok gigi harimau at Berkerja di XLcenter,Depo kupang
      Smasa dlm Univrsiti politik di haramkan..atas alasan masih blajar...prlu tumpukan pada plajaran...bila dah kluar brkerja..politik pulak di paksa sokong part trtntu shj...ini apa dah jadi dgn prkasa ni..bodohnya tak habis2..kecik2 tak nak mati..dah bsar mnyusahkan rakyat.
  • Mohd Zakri · Top Commenter
    Lepas ni, jika kerajaan lain pulak memerintah, maka semua penjawat awam yg sokong Kerajaan yg ada kena pecat la???.Sokong pembangkang bukn bermakna mrka menentang semua dasar kerajaan.
  • KY Jelly
    Bagimana kalau Kerajaan bertukar. Contoh. Kerajaan BN tumbang dan digantikan dengan Kerajaan PAKATAN RAKYAT. adakah semua pejawat awan yg sokong Kerjaan BN di berhentikan kerja.

    Pembelot tidak ada diMalaysia tetapi PENGKIANAT ramai . Contoh: Pulau Batu Putih kerajaan umno serah pada Israil. Pengkianat namanya.
    nama perkasa tetapi fikiran low class.
  • Nazri Tahir · Top Commenter · I haver attend school
    DiSelangor dan P Pinang ditakbir oleh Pembangkang,,,, patut juga membuang penjawat awam yang menyokong UMNO/BN,,, adil kah begitu ??? PERKASA kamu kumpulan yang menjehanamkan UMNO/BN,,, DAN ORANG MELAYU,


Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers