๐—ฃ๐—”๐—ฅ๐—ง๐—œ ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— ๐—ฃ๐—˜๐—ฅ๐—Ÿ๐—จ ๐——๐—œ๐— ๐—จ๐—ฆ๐—ก๐—”๐—›๐—ž๐—”๐—ก (๐——๐—œ๐—›๐—”๐—ฅ๐—”๐— ๐—ž๐—”๐—ก) ๐——๐—˜๐— ๐—œ ๐— ๐—˜๐—ก๐—š๐—›๐—”๐—Ÿ๐—”๐—ก๐—š ๐—ฃ๐—˜๐— ๐—œ๐—ž๐—œ๐—ฅ๐—”๐—ก ๐—š๐—›๐—จ๐—Ÿ๐—จ๐—ช, ๐—ง๐—”๐—ž๐—™๐—œ๐—ฅ๐—œ, ๐—˜๐—ž๐—ฆ๐—ง๐—ฅ๐—œ๐—  ๐——๐—”๐—ก ๐—ฅ๐—”๐——๐—œ๐—ž๐—”๐—Ÿ


(Walaun & untit report acc Zusdin Kembali tapi "Go to Hell" un & tit, saya takkan berhenti tulis yg PA$ itu berfikrah KHAWARIJ)


1) SUDAH banyak kali saya tengok video Pak Yus, saya tak komen namun saya akui beliau sangat bijak menyerang lebai, walaun & untit PA$ dengan cara tersendiri. JUJURnya saya melihat Pak Yus sangat memahami kelemahan ๐—ฃarti ๐—”jakan ๐—ฆETAN itu dan bahaya pemikiran ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— dibawa oleh PA$. Dua video yg disertakan saya kira antara yg paling menarik kerana ada persamaan dengan apa yg pernah saya tulis sebelum ini.


2) ๐—ฉ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ผ ๐Ÿญ - Pak Yus menjelaskan bahawa PA$ bukan utk diperbetulkan tapi dimusnahkan. Saya sangat setuju dengan Pak Yus kerana sejak ketiadaan ATGNA memang PA$ rosak teruk, "๐—ง๐—ผ๐˜๐—ฎ๐—น ๐—ฑ๐—ฎ๐—บ๐—ฎ๐—ด๐—ฒ" kira "๐—ง๐—ผ๐˜๐—ฎ๐—น ๐—Ÿ๐—ผ๐˜€๐˜€". ๐—•๐—ฒ๐˜†๐—ผ๐—ป๐—ฑ ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฎ๐—ถ๐—ฟ. Dah banyak kali saya kata : ๐—ฃ๐—”$ ๐—ช๐—”๐—๐—”๐—ฅ ๐——๐—œ๐—›๐—”๐—ฅ๐—”๐— ๐—ž๐—”๐—ก - ๐—š๐—›๐—จ๐—Ÿ๐—จ๐—ช, ๐—ง๐—”๐—ž๐—™๐—œ๐—ฅ๐—œ ๐——๐—”๐—ก ๐—ฅ๐—”๐——๐—œ๐—ž๐—”๐—Ÿ ๐—ง๐—˜๐—ฅ๐—ž๐—”๐—œ๐—ง ๐—ฅ๐—”๐—ฃ๐—”๐—ง ๐——๐—˜๐—ก๐—š๐—”๐—ก ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐—

Link : https://www.facebook.com/Zusdin3/posts/pfbid02dejjY66TewCJrL1hHjZPPi1dbQEubUWdUfihK2TvowxY4inmiywGzrvZTXc7SZxEl


3) Cara mudah hapuskan PA$ ialah dengan mengharamkannya, biar PNganut PA$ daftar parti baru dan Kerajaan HARAMKAN perkataan Islam digunkan pada nama parti. Seperti kata Pak Yus, PA$ memg mengelirukan umat Islam. Parti tu tak ada sumbangan pun pada Islam kerana syiar Islam dikembangkan oleh UMNO dan PMX adalah sebahagian dari tokoh yg menyumbang kpd Islam di negara ini sejak beliau masih muda. Kini sebagai PMX beliau mempunyai peluang menyambung usaha murni memartabatkan Agama, Bangsa dan Negara.


4) Tahukah anda puak ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— ๐˜†๐—ฎ๐—ธ๐—ป๐—ถ ๐˜„๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐˜‚๐—ป & ๐˜‚๐—ป๐˜๐—ถ๐˜ ๐—ฃ๐—ก๐—ท๐—ฎ๐—ต๐—ฎ๐˜ ๐—ช๐—”๐—ฅ๐—š๐—”๐—ก๐—˜๐—š๐—”๐—ฅ๐—” ๐—ง๐—”๐—ž ๐—•๐—˜๐—ฅ๐—š๐—จ๐—ก๐—” sangat marahkan saya apabila saya kerap menulis utk menyedarkan masyarakat bahawa mereka berfikrah KHAWARIJ? Mereka maki hamun saya di mana shj mereka berkesempatan termasuklah report FB acc saya sehingga di ban beberapa hari. Dah lama saya saya tahu puak PA$ ni memg telah MEMBUKTIKAN ciri-ciri KHAWARIJ yg ada pada mereka. Baca : ๐—ฃ๐—”$ ๐— ๐—˜๐— ๐—œ๐—Ÿ๐—œ๐—ž๐—œ ๐—ฃ๐—˜๐— ๐—œ๐—ž๐—œ๐—ฅ๐—”๐—ก, ๐—ฃ๐—˜๐—ก๐—š๐—”๐—ฅ๐—จ๐—› ๐—ฆ๐—ฌ๐—œ๐—”๐—› ๐——๐—”๐—ก ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— : ๐—”๐—ก๐——๐—” ๐—™๐—”๐—›๐—”๐— ??  Link : https://www.facebook.com/zus.dinii.37/posts/pfbid0mvVsfdYZQspksBDjt2Q2cAVtguxkDQMNygxSLhNcvqNdUhHLyP8tw5fCv5c6oZnTl


5) Selagi wujud PA$ dengan perkataan Islam melekat padanya, puak ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— itu akan menyalahgunakan perkataan Islam dengan ๐— ๐—˜๐—ก๐——๐—”๐—•๐—œ๐—ž ๐——๐—”๐——๐—” ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐— ๐—˜๐—ก๐——๐—”๐—ž๐—ช๐—” KUNUNnya mereka yg memperjuangkan Islam. Abis? Kita org Melayu Islam yg lebih ramai dari ahli PA$ tak perjuangkan Islam? PA$ hanya memperjuangkan parti mereka, ๐—บ๐—ฒ๐—บ๐—ฝ๐—ฒ๐—ฟ๐—ท๐˜‚๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ธ๐—ฎ๐—ป ๐—ฝ๐—ฒ๐—ฟ๐˜‚๐˜ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—•๐—”๐—ช๐—”๐—› ๐—ฃ๐—˜๐—ฅ๐—จ๐—ง ๐—น๐—ฒ๐—ฏ๐—ฎ๐—ถ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—บ๐—ฎ๐—ธ ๐—น๐—ฒ๐—ฏ๐—ฎ๐—ถ shj dgn menunggang agama. Mereka berbohong kununnya demi Islam. Itu satu pembohongan yg besar atas nama Islam. Sungguh memalukan.


6) Berapa byk NGO-NGO yg perjuangkan Islam, gerakan Islam juga sgt byk termasuk ABIM, Tabligh semua nak perjuangkan Islam?? Tapi PA$ mendabik dada menjadi Islam hak eksklusif mereka, malah pernah menganggap pimpinan AMANAH yg keluar dari PA$ seolah-olah keluar dari Islam. ๐—ฅ๐—ฎ๐—ธ๐˜†๐—ฎ๐˜ ๐—ฎ๐—ธ๐—ฎ๐—ป ๐—ธ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ฟ๐˜‚ ๐—บ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ต๐—ฎ๐˜ ๐—น๐—ฒ๐—ฏ๐—ฎ๐—ถ ๐—ฃ๐—”$, ๐˜„๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐˜‚๐—ป & ๐˜‚๐—ป๐˜๐—ถ๐˜ ๐˜†๐—ด ๐—ฏ๐—ถ๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ๐—ฝ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐˜๐—ถ๐—ฑ๐—ฎ๐—ธ ๐—ฎ๐—ธ๐—ต๐—น๐—ฎ๐—ธ sekaligus memburukkan imej seorg Muslim malah Agama Islam itu sendiri.


7) ๐—ฉ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ผ ๐Ÿฎ - Seperti yg sering saya tulis, Pak Yus juga tahu bahawa ๐˜„๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐˜‚๐—ป & ๐˜‚๐—ป๐˜๐—ถ๐˜ tidak takut hukum, ๐—ง๐—œ๐——๐—”๐—ž ๐—ง๐—”๐—ž๐—จ๐—ง ๐—ง๐—จ๐—›๐—”๐—ก. Mereka tidak rasa takut melakukan dosa mencaci cerca, maki hamun, finah liwat dan melakukan ๐——๐—ผ๐˜€๐—ฎ ๐—ค๐—”๐—ญ๐—”๐—™ SETIAP HARI. Kita bagilah apa peringatan pun dari ayat Al Quran mahupun Hadith Rasulullah SAW sedikit pun mereka tidak takut mengulang-ulang dosa besar itu. ๐—”๐—ฑ๐—ฎ๐—ธ๐—ฎ๐—ต ๐—น๐—ฒ๐—ฏ๐—ฎ๐—ถ ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐—ฒ๐—ด๐˜‚๐—ฟ ๐—ฝ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ฎ๐—ถ ๐—ฃ๐—ก๐˜๐—ฎ๐—ธ๐˜€๐˜‚๐—ฏ ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ธ๐—ฎ? ๐—ง๐—œ๐——๐—”๐—ž...!! ๐—ง๐—ถ๐—ฑ๐—ฎ๐—ธ ๐˜€๐—ฎ๐—บ๐—ฎ ๐˜€๐—ฒ๐—ธ๐—ฎ๐—น๐—ถ. Bermakna mereka bersetongkol memaki hamun dan mengkafirkan org, cuma enggan mengakui.


8.) Pemikiran ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— terkait rapat dgn sikap ๐—š๐—›๐—จ๐—Ÿ๐—จ๐—ช, ๐—ง๐—”๐—ž๐—™๐—œ๐—ฅ๐—œ, ๐—˜๐—ž๐—ฆ๐—ง๐—ฅ๐—œ๐—  ๐——๐—”๐—ก ๐—ฅ๐—”๐——๐—œ๐—ž๐—”๐—Ÿ. Seperti kata Pak Yus walaun & untit ๐˜€๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ฎ๐˜ ๐—ง๐—”๐—ž๐—ฆ๐—จ๐—• ๐—ธ๐—ฝ๐—ฑ "๐—œ๐— ๐—”๐— " mereka terutama Chip Lebai. Ini memang ciri ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—ฆ๐—ฌ๐—œ๐—”๐—›. Mereka ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐—ด๐—”๐—ค๐—œ๐——๐—”๐—›๐—ธ๐—ฎ๐—ป parti mereka satu level dengan Islam sebab itu ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ธ๐—ฎ ๐—ฐ๐˜‚๐—ธ๐˜‚๐—ฝ ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฎ๐—ต ๐—ท๐—ถ๐—ธ๐—ฎ ๐—–๐—ต๐—ถ๐—ฝ ๐—Ÿ๐—ฒ๐—ฏ๐—ฎ๐—ถ ๐˜†๐—ด ๐—บ๐—ฒ๐—บ๐—ด ๐—ง๐—˜๐—ฅ๐—ž๐—จ๐—ง๐—จ๐—ž ๐—ถ๐˜๐˜‚ ๐—ฑ๐—ถ๐—ธ๐˜‚๐˜๐˜‚๐—ธ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ถ๐—ธ๐—ฟ๐—ถ๐˜๐—ถ๐—ธ


9) ๐—ฉ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ผ ๐Ÿฏ - Memg benar seperti kata Pak Yus, DS Dr Mujahid Yusof juga menggambarkan betapa ghuluw, taksub dan ekstrim puak ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— ni kerana ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐—ด๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ด๐—ฎ๐—ฝ ๐—ฃ๐—ข๐—Ÿ๐—œ๐—ง๐—œ๐—ž ๐—ฃ๐—”$ ๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐—ต ๐—”๐—ค๐—œ๐——๐—”๐—› ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—”๐—ค๐—œ๐——๐—”๐—› ๐—ถ๐˜๐˜‚ ๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐—ต ๐—ฃ๐—ข๐—Ÿ๐—œ๐—ง๐—œ๐—ž ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ธ๐—ฎ. Lalu mereka menganggap jika tidak sokong mereka maka tidak ikut Islam. Jika tidak ikut Islam, jadi ๐—ž๐—”๐—™๐—œ๐—ฅ, terkeluar dari Islam dan halal darah. Begitulah pemikiran ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— yg "๐˜€๐—ถ๐—บ๐—ฝ๐—น๐—ถ๐˜€๐˜๐—ถ๐—ฐ".


10) SETIAP hari, penyokong-penyokong PH-BN atau kerajaan Perpaduan MADANI perlu bercakap tentang ๐—ž๐—›๐—”๐—ช๐—”๐—ฅ๐—œ๐— ini dan mendesak kerajaan mengambil tindakan menghalang pemikiran bahaya ini dengan ๐— ๐—˜๐— ๐—จ๐—ฆ๐—ก๐—”๐—›๐—ž๐—”๐—ก puncanya. PA$ adalah ๐—ฃ๐—จ๐—ก๐—–๐—”๐—ก๐—ฌ๐—”.


TITIK.


- Zus Din 

19012024



No comments: