AKU HARAP KEBODOHAN DIA SAMPAI SETAKAT DIA SAJA.....

 




Sumpah! Aku tak pernah jumpa MP PAS yang cerdik selepas tahun 2015. Dari Presiden sampai la ke MP level machai, semua bengong.


Kali ni MP Kepala Batas sekali lagi tunjuk lemau dia. Gelojoh dan tak faham bahasa. Boleh tonton videonya di (https://fb.watch/okdojEnpTp/?mibextid=Nif5oz).


Bila YB Jelutong bangkitkan isu adakah keceluparan seorang MP yang mengaitkan Lee Kuan Yew dengan Komunis akan jejaskan hubungan dagang Malaysia dan Singapura, terus dia melompat.


Sangkaan jahat, katanya. Padahal Jelutong tak sebut nama pun. Terasa lettew! Itu la... Siapa suruh makan cili. Dah cirit birit salahkan orang.


Bila Timbalan Speaker setuju bahawa itu kenyataan tak sebut sesiapa, dia divert isu. Katanya soalan itu tak berkaitan. Dia tanya pulak inikah (Jelutong) wakil yang rakyat harapkan? Chewah!


Bunyi ayat macam bagus. Habis tu dia ingat perangai macam dia tu yang rakyat harapkan dari seorang MP ke? Cakap melalut, selamba buat fitnah sampai boleh jejaskan ekonomi negara!


Dalam ramai-ramai MP PAS (yang masih tak chukop jomelah) tu, berapa ramai yang betul-betul bekerja untuk rakyat? Cer kabo.


Tengok isu yang dibangkitkan. Tak ada satu pun yang beri faedah kepada rakyat. Bahkan perkara yang baik pun dia spin bagi nampak buruk.


Setakat ini belum ada MP PN bahaskan isu yang beri kebaikan untuk rakyat. Yang ada cuma serang PMX dan menteri tanpa fakta yang tepat.


Negara lain perlukan pembangkang untuk semak dan imbang, di negara kita pula pembangkang yang buat onar jadikan segalanya tak seimbang.


Malaysia akan lebih berjaya, aman, makmur, sejahtera dan bersatu padu tanpa pembangkang kalau begini gayanya pembangkang kita. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: