SEMBANG LA HANG KJ. MASA HAMG DALAM KABINET PUN HANG DIAM JA. KES KKM PUN TAK SELESAI LAGI KAN.



Semalam aku terbaca berita yang Mat Tak Puas Hati, KJ, berkata pengasingan kuasa antara AG dan Pendakwaraya takkan berkesan sebab AG orang PM. KJ mengungkit apa yang Azalina pernah cakap dalam Dewan tahun lepas yang PM mestilah lantik orangnya sebagai PM.


Sebenarnya kenyataan Azalina tak salah. Dah jadi amalan sejak zaman Najib lagi PM dilantik adalah orang yang PM percaya boleh menjalankan agenda yang dia kehendaki. Masa Mahiaddin lantik Idris Harun, KJ ada dalam kabinet. KJ senyap je pun. Tak komen AG orang PM pun.


Dan KJ juga salah apabila menganggap karakter DS Anwar dan Mahiaddin sama. Sebab pertama, DS Anwar tak tukar AG sebaik diangkat jadi PM. Kedua, AG yang baharu ini dilantik berdasarkan senioriti. Ini pertama kali lantikan dari kalangan pegawai kanan dalam Jabatan Peguam Negara semenjak 2015.


Jadi apa yang KJ katakan itu betul masa Mahiaddin jadi PM dan KJ sendiri berada dalam kabinet. Tapi bukan sekarang. Di waktu ini, PMX tak guna kuasa untuk lantik AG dari kalangan orang sendiri. Pelik, masa Mahiaddin KJ diam tapi sekarang bila sudah dibetulkan baru dia bersuara.


Dalam artikel yang sama ada pemimpin buangan UMNO berkomentar kononnya kerajaan patut beri peruntukan kepada MP pembangkang seperti yang dibuat oleh Ismail Sabri. Patutlah UMNO gantung dia ni. Sebab lemah sangat pengetahuannya. Tak tahu tapi masih nak bercakap 


Memang Ismail ada beri peruntukan kepada MP pembangkang tapi selepas perbincangan dan MoU ditandatangani. Dan itulah yang DS Anwar mahu buat. Sama seperti Ismail buat dulu. Malangnya Ketua Pembangkang sekarang ego dan bodoh. Jadi ianya tak berlaku. Jadi kena terimalah hakikat yang mereka takkan dapat peruntukan. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: