[panas] FITNAH DARI MKT UMNO YANG MELAMPAU! INI PENCERAHAN PADU DARI LOK...



𝗨𝗠𝗡𝗢 𝗠𝗔𝗠𝗣𝗨 𝗠𝗔𝗠𝗣𝗨 𝗕𝗘𝗥𝗨𝗕𝗔𝗛 𝗗𝗔𝗡 𝗨𝗕𝗔𝗛 𝗣𝗘𝗥𝗦𝗘𝗣𝗦𝗜 𝗔𝗛𝗟𝗜𝗡𝗬𝗔 𝗧𝗘𝗡𝗧𝗔𝗡𝗚 𝗗𝗔𝗣.

UMNO sebenarnya mampu BERUBAH dan mengubah pemikiran hasil indoktrinasi lama, my sebahagian dari pemimpin dan ahlinya yg masih skeptikal dgn DAP. Contohnya Isham Jalil.

Parti itu masih punya masa 4 tahun utk meyakinkan sebahahian ahlinya bahawa kerjasama dgn PH yg didalamnya ada DAP adalah formula terbaik. A win win situation bg BN dan PH.

Alhamdulillah, sebahagian ahlinya sudah boleh menerima kerjasama dgn PH dan DAP sbbtu Kerajaan Perpaduan boleh pertahankan 3 negeri dan 2 kerusi Parlimen dan DUN dlm PRK di Johor baru2 ni.

Ahli UMNO jangan putus asa atau percaya dgn org mcm Isham Jalil yg percaya kununnya UMNO TAK BOLEH KERJASAMA dgn DAP jika mahu Melayu sokong UMNO BN. Ini satu pandangan yg regresif.

Ahli UMNO patut maju ke hadapan dan terus merintis jalan yg telah dimulakan oleh pimpinan UMNO utk bekerjasama dgn PH yg dalamnya ada DAP. DAP tidak pun tamak haloba nak kuasai, mereka jd rakan kongsi yg baik. Tunggu tengok tempoh 4 tahun akan dtg jangan kita rosakkan muafakat kerajaan perpaduan hanya kerana andaian buruk.

Bersatu dan berpadu kita teguh. Ini yg ditakuti oleh PA$ PPBM PNyakau. Jangan kita bg apa mereka nak yakni PERPECAHAN yg berlawanan dgn PERPADUAN.

InsyaAllah

- Zus Din

12092023

 



Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno Isham Jalil mendakwa beberapa pemimpin parti termasuk dirinya mungkin dipecat pada minggu ini. Dia mendakwa perkembangan itu kerana terdapat pemimpin Umno yang tidak sehaluan dengan DAP. "Pemimpin pro-DAP ini suruh saya letak jawatan. Saya tidak akan letak jawatan. Saya dipilih oleh akar umbi. "Saya dengar minggu ini ada beberapa lagi ahli Umno akan dipecat dalam mesyuarat nanti. Ada ura-ura kata nama saya pun mungkin tersenarai," katanya dalam catatan Facebook malam tadi. Sumber Video/Berita YT Lokman Adam



No comments: