IMEJ PAS TERUS TERCEMAR ANGKARA SANUSI

 



Norman Radzuan.



Hina Sultan Selangor rakyat Kedah patut malu

IMEJ PAS TERUS TERCEMAR ANGKARA SANUSI 


Ajaran Islam apa yg mengajar memfitnah seperti apa yang dilakukannya terhadap Mahfuz Omar. Islam apa yang mengajar beliau memfitnah Perdana Menteri hingga perkara mengaibkan. Ajaran Islam mana yang mengajar umat Islam tertawakan gigi dan ketinggian tubuh badan manusia?


Perbuatan body shaming haram dan ditegah oleh Islam. Semua ciptaan Allah ada kelebihan serta hikmahnya. Allah SWT berfirman, “Sesungguhnya Kami menciptakan manusia itu sebaik baik kejadian.”


Dulu dia pernah sindir Tengku Mahkota Johor, terbaru beliau menghina Sultan Selangor. Dari rakyat marhaen hingga Raja dihinanya.


Rakyat Kedah sepatutnya malu mempunyai seorang pemimpin seperti ini yang tidak mempunyai adab dan berpandu kepada ajaran Islam sebenarnya. Adakah anda gembira bertepuk tangan jika Sultan anda dihina?


Rasulullah saw apabila mengetahui sahabatnya Abu Zar menghina Bilal sebagai ‘ anak orang hitam ‘, baginda sgt marah. Baginda menegur dgn keras, “ Sesungguh engkau telah menghina ibunya. Di hati mu masih ada sifat jahiliyah.”


Abu Zar yg merupakan sahabat baginda yg alim sgt terkejut dgn reaksi Rasulullah lalu menyesal dan menangis. Hingga beliau tidak pasti adakah salamnya dijawab baginda. 


Lalu Abu Zar berlari keluar dari masjid menunggu di jalan yang biasa dilalui Bilal. Bila Bilal kelihatan, Abu Zar meletakkan mukanya di atas tanah dan sambil menangis meminta Bilal menginjak injak mukanya di tanah. “ Wahai Bilal, kau injaklah mukaku ini wahai Bilal sesungguhnya engkaulah yg mulia dan aku ini hina…,” kata Abu Zar.


Bilal mendekati Abu Zar dan mencium dahinya sambil berkata, “Aku tidak mungkin menginjak muka yg selalu sujud kpd Tuhan Yang Esa.”


Ini baru akhlak Islam. Ingat Islam tidak mengajar kita menghina org lain. Ibadah tiada nilai tanpa akhlak yang mulia. 


Jika ada yang mulut celupar menghina sesama manusia terutama ciptaan Allah, percayalah individu itu membawa ajaran yg sonsang. Sesungguhnya Sanusi masih menebal sifat jahiliyah.



No comments: