Dah agak dah. ....sembang babi pun boleh terbang...pengecut.,.

 Dah agak dah. 


Tapi siasatan polis diteruskan sama ada minta maaf atau tak. 






**************

Menteri Besar sementara Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor memohon ampun dan maaf kepada Sultan Selangor berhubung kenyataannya baru-baru ini yang didakwa menghina baginda.


Pemimpin PAS itu bagaimanapun mendakwa kenyataannya diputarbelitkan oleh musuh politiknya.


Dalam satu kenyataan yang disiarkan di laman Facebook rasminya, Sanusi berkata permohonan maaf itu disampaikan melalui warkah yang dihantar kepada istana Selangor dan dibaca oleh baginda semalam.


"Sebaik mengetahui ucapan saya telah dispin (diputar belit untuk menimbulkan kefahaman yang salah) oleh agen-agen Pakatan Harapan /Barisan Nasional (PH/BN), saya telah mengutuskan warkah ke hadapan Duli Yang Maha Mulia (DYMM) Tuanku Sultan Selangor, untuk menjelaskan konteks, maksud sebenar dan medan yang tercangkup daripada ucapan yang telah sengaja diputar belit itu.


"Warkah saya itu didahului dengan merafak sembah memohon ampun dan maaf kepada DYMM Tuanku Sultan Selangor seraya berharap tidaklah timbul kemurkaan baginda Tuanku Sultan bersabit isu-isu yang sengaja dibangkitkan daripada ucapan itu,” kata Sanusi yang juga pengarah pilihan raya PN.



No comments: