BILA DAH TAK LAKU DAN HILANG KREADIBILITI, FITNAH TETAP DIMAINKAN.

 


Aku terima kiriman pautan yang membawa ke satu video PapaGomo. Kalau dah Gomo, kita pun tahu pastinya tiada lain yang diucapkan selain 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 𝗱𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗶𝗽𝘂𝗮𝗻.


Begitu jijik fitnah yang disebut sampai tak tergamak aku nak kongsikan. Walaupun ada seorang yang pro DS Anwar buat penjelasan terhadap tuduhan Gomo itu, tetap aku rasakan ia 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 𝗺𝗲𝗻𝗷𝗲𝗻𝗴𝗸𝗲𝗹𝗸𝗮𝗻 untuk dikongsi.


Secara amnya video Gomo itu 𝗺𝗲𝗻𝘆𝗮𝗻𝗴𝗴𝗮𝗵 𝘁𝗶𝘁𝗮𝗵 𝗬𝗗𝗣 𝗔𝗴𝗼𝗻𝗴 yang mahukan perbuatan mendedahkan aib orang di media sosial dihentikan. Tapi Gomo tetap nak 𝗺𝗲𝗿𝗮𝘀𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗶𝘀𝗮𝘀𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝗯𝘂𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗷𝗮𝗵𝗮𝘁𝗻𝘆𝗮 𝗶𝘁𝘂.


Bagi aku, titah YDP Agong tu berkecuali. Baginda tak berkata secara spesifik tentang sesiapa pun. Bukan mesti DS Anwar je. 𝗚𝗼𝗺𝗼 𝘀𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿𝗶 𝗽𝘂𝗻 𝗱𝗶𝗱𝗲𝗱𝗮𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗮𝗶𝗯𝗻𝘆𝗮 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗯𝗲𝗸𝗮𝘀 𝗿𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗮𝗿𝗶𝗯𝗻𝘆𝗮 𝗦𝗮𝗹𝗶𝗺 𝗜𝘀𝗸𝗮𝗻𝗱𝗮𝗿.


Baru je tadi aku tengok video di platform 𝗫 si 𝗦𝗮𝗹𝗶𝗺 𝘁𝘂𝗱𝘂𝗵 𝗚𝗼𝗺𝗼 𝗸𝗮𝗸𝗶 𝗮𝗿𝗮𝗸 (dia sebut koroi dan aku agak koroi tu arak) empat lima botol sehari. Salim juga kata si Gomo tu 𝘀𝘂𝗸𝗮 𝗺𝗲𝗹𝗶𝘄𝗮𝘁.


Tapi biasalah. Gomo sebenarnya 𝗿𝗮𝘀𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘁𝗮𝗺𝗽𝗮𝗿 dek titah YDP Agong tu. Sebab tu dia beriya nak 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗴𝗮𝗵 𝘁𝗶𝘁𝗮𝗵 𝗕𝗮𝗴𝗶𝗻𝗱𝗮. Sebelum ni pun Gomo dah banyak kali 𝗸𝗮𝗻𝘁𝗼𝗶 𝗺𝗲𝗻𝗶𝗽𝘂.


Kerajaan nak jatuh la, 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 𝗽𝗹𝗮𝗻𝘁𝗮 la yang kemudian diakui oleh penceritanya sebagai rekaan semata-mata, DS Anwar 𝘀𝗮𝗸𝗶𝘁 𝗔𝗜𝗗𝗦 la dan tidak ketinggalan cerita  kononnya YDP Agong 𝗺𝗮𝗵𝘂 𝗗𝗦 𝗔𝗻𝘄𝗮𝗿 𝗹𝗲𝘁𝗮𝗸 𝗷𝗮𝘄𝗮𝘁𝗮𝗻.


Gomo tahu dia semakin kehilangan pengikut. Yang tinggal 𝗰𝘂𝗺𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗮𝗸𝘀𝘂𝗯𝗻𝘆𝗮 𝘀𝗮𝗷𝗮. Orang yang berakal semua tak termakan lagi cakapnya. Titah YDP Agong menyulitkan lagi keadaannya. Apa lagi dia kini sedang diserang oleh kawannya sendiri.


Orang yang cari makan dengan fitnah ni, dia perlukan jumlah view yang tinggi. Kalau view rendah, tak boleh la nak  𝘥𝘦𝘮𝘢𝘯𝘥 𝗯𝗮𝘆𝗮𝗿𝗮𝗻 𝘁𝗶𝗻𝗴𝗴𝗶. Mungkin sebab itulah Gomo kelihatan menggelabah.


Ada yang kata Gomo ni 𝗽𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝗿𝗮𝗮𝗻 𝗠𝗮𝗵𝗮𝘁𝗵𝗶𝗿. Aku tak pasti sejauh mana kebenarannya. Tapi susah aku nak percaya kalau Mahathir yang dikatakan 𝗵𝗲𝗯𝗮𝘁 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 tu boleh 𝘂𝗽𝗮𝗵 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗱𝘂𝗻𝗴𝘂 𝗚𝗼𝗺𝗼 untuk jalankan rancangan jahatnya.


Orang yang rapat dengan Mahathir baiklah nasihatkan Mahathir untuk keluarkan kenyataan menafikan dia ada hubungkait dengan mamat Gomo ni. Apa yang dia buat sekarang ni selalu dikaitkan dengan Mahathir.


Walaupun Gomo cuba burukkan nama DS Anwar, tapi 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗲𝗿𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁 𝗯𝘂𝗿𝘂𝗸 𝘀𝗲𝗸𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗶𝗻𝗶 𝗮𝗱𝗮𝗹𝗮𝗵 𝗠𝗮𝗵𝗮𝘁𝗵𝗶𝗿. Kalau Mahathir tak jauhkan diri dari Gomo, nama baik Mahathir akan terus dimusnahkan oleh Gomo. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: