𝗞𝗘𝗬𝗔𝗞𝗜𝗡𝗔𝗡 𝗥𝗔𝗞𝗬𝗔𝗧 𝗣𝗔𝗗𝗔 𝗝𝗨𝗗𝗜𝗖𝗜𝗔𝗥𝗬 𝗧𝗘𝗥𝗛𝗔𝗞𝗜𝗦 𝗦𝗘𝗝𝗔𝗞 𝟭𝟵𝟴𝟴


𝗦𝗲𝗷𝗮𝗸 𝟭𝟵𝟴𝟴 Atok jadi penyebab jahanamnya keyakinan Rakyat terhadap 𝗝𝗨𝗗𝗜𝗖𝗜𝗔𝗥𝗬. Sbbtu TIDAK boleh salahkan sikap penyokong DSAI yg tidak percayakan mahkamah apabila beliau dipenjarakan atas tuduhan Liwat II dgn perbicaraannya penuh dgn ketempangan, dianggap 𝗧𝗥𝗔𝗩𝗘𝗦𝗧𝗬 𝗼𝗳 𝗝𝗨𝗦𝗧𝗜𝗖𝗘 lalu mendapat 𝗙𝘂𝗹𝗹 𝗥𝗼𝘆𝗮𝗹 𝗣𝗮𝗿𝗱𝗼𝗻. INGAT, DSAI didakwa di era Atok menjadi PM dan Atok terkenal sebagai Mahazalim dan Mahafiraun.


DS Najib turut didakwa ketika Atok jadi PM semula yakni PM7. Tak perlulah saya ulas bab pendakwaan dan perbicaraan DS Najib dlm pelbagai kes terutama SRC dan 1MDB. Ramai sudah bercakap tentang perjalanan perbicaraan dan sistem kehakiman bagi kes beliau.


JIKA dulu penyokong DSAI begitu skeptikal dan curiga dgn perbicaraan ke atas beliau, bolehkah kita salahkan penyokong DS Najib apabila merasakan sedemikian rupa? Sudahkah JUDICIARY mengalami Reform?


Untuk memastikan 𝗝𝗨𝗗𝗜𝗖𝗜𝗔𝗥𝗬 𝗱𝗶𝗵𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝗶𝘆𝗮𝗸𝗶𝗻𝗶, tentulah PMX mesti berusaha meyakinkan pihak berkenaan utk melakukan Reformasi terhadap Cabang dan Tiang Demokrasi itu.


Wallahualam.


- Zus Din 

09102023



No comments: