𝗬𝗕 𝗥𝗔𝗙𝗜𝗭𝗜 𝗥𝗔𝗠𝗟𝗜 𝗡𝗔𝗦𝗜𝗛𝗔𝗧𝗞𝗔𝗡 𝗣𝗘𝗥𝗧𝗜𝗞𝗔𝗜𝗔𝗡 𝗡𝗔𝗦𝗜𝗢𝗡𝗔𝗟


Rafizi Ramli cabar Perikatan Nasional (PN) dengan memberi fokus dalam PRN bahawa siapa yang akan mentadbir negara dengan baik dan bukannya cerita wayang yang tidak akan membaiki kehidupan rakyat. #AWANInews.


𝗬𝗕 𝗥𝗔𝗙𝗜𝗭𝗜 𝗥𝗔𝗠𝗟𝗜 𝗡𝗔𝗦𝗜𝗛𝗔𝗧𝗞𝗔𝗡 𝗣𝗘𝗥𝗧𝗜𝗞𝗔𝗜𝗔𝗡 𝗡𝗔𝗦𝗜𝗢𝗡𝗔𝗟

𝗠𝗘𝗡𝗨𝗥𝗨𝗧 𝗬𝗕 𝗥𝗮𝗳𝗶𝘇𝗶 𝗥𝗮𝗺𝗹𝗶 beliau sudah tidak banyak respon secara politik kerana sebagai Menteri dalam Kerajaan beliau perlu FOKUS kepada kerja untuk Rakyat memperbetulkan ekonomi dan hutang negara.

Beliau tidak lagi aktif menjawap isu kerana menumpukan kerja sebagai anggota Kerajaan. Berbanding dengan PEMBANGKANG, mereka perlu menjadi 𝗣𝗘𝗠𝗕𝗔𝗡𝗚𝗞𝗔𝗡𝗚 𝘆𝗴 𝗯𝗮𝗶𝗸.

𝗡𝗔𝗦𝗜𝗛𝗔𝗧 𝗬𝗕 𝗥𝗔𝗙𝗜𝗭𝗜 : Utk menjadi 𝗣𝗘𝗠𝗕𝗔𝗡𝗚𝗞𝗔𝗡𝗚 𝘆𝗴 𝗯𝗮𝗶𝗸 Fokus pada polisi kerajaan dan cara melaksanakan dasar atau polisi yg lebih baik. Fokus utk menjelaskan kepada Rakyat kenapa PNakut Nasional tidak buat perkara-perkara tertentu sewaktu 33 bulan jadi KERA j atas sebab-sebab tertentu. Itu cara paling baik utk PNyakau berkempen dalam PRN ini.

PNyakau tidak perlu buat cerita wayang Kerajaan nak jatuh itu ini sbb ia bukan isu yg memperbaiki kehidupan Rakyat.

𝗬𝗕 𝗥𝗔𝗙𝗜𝗭𝗜 𝗠𝗘𝗡𝗖𝗔𝗕𝗔𝗥 𝗣𝗡𝗴𝗲𝗰𝘂𝘁 𝗡𝗮𝘀𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 : Ayuh masuk ke PRN ini FOKUS utk menjelaskan kpd Rakyat SIAPA yg paling layak utk mentadbir negara ini. Asas dan corak pentadbiran ialah berkaitan 𝗜𝗡𝗧𝗘𝗚𝗥𝗜𝗧𝗬, 𝗖𝗢𝗠𝗣𝗘𝗧𝗘𝗡𝗖𝗬 𝗱𝗮𝗻 𝗣𝗢𝗟𝗜𝗖𝗬.

Pentadbiran bukanlah berkaitan Melayu lawan Cina, sapa lagi

hebat

, sapa lagi ramai pengikut, sapa boleh mengumpulkan konvoi motor terbesar.

Sbb kalau kumpul 20 ribu menatang walaun & untit anak seluang pembaham tahik pun boleh ke kita bayar hutang negara? Tak boleh kan? Takde faedah, takde manfa'at pun pada Rakyat dan Negara. Lebai, Walaun & Untit PA$ 𝗦𝗬𝗢𝗞 𝗦𝗘𝗡𝗗𝗜𝗥𝗜 𝗷𝗲.

Melihatkan kecelaruan dan merapunya puak PA$ dan PNyakau ni menyebabkan YB Rafizi tak jawap isu-isu mengarut dan tak masuk akal dari PNunggang Agama dan PNyakau Nasional.

Lebih menghairankan YB Rafizi kenapa puak PNyakau ini yg pernah jadi Kerajaan tidak menjelaskan apa yg lebih baik mereka buat sewaktu jadi kerajaan berbanding Kerajaan MADANI supaya boleh didebatkan.

SIFIRnya mudah, PNyakau terutama lebai PA$ tak reti apa. Tak tau buat kerja. Tak layak. BODO. 𝗦𝗲𝗸𝗮𝗱𝗮𝗿 𝗣𝗘𝗠𝗕𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡𝗚. Jadi Menteri pun makan gaji buta. Full Stop..!!

*NOTA : Saya terpaksa translate sebahagian kata-kata YB Rafizi in English ke Bahasa Melayu kerana saya faham 𝗺𝗲𝗻𝗮𝘁𝗮𝗻𝗴 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 & 𝘂𝗻𝘁𝗶𝘁 𝗱𝗼𝗻𝗻𝗼 𝗘𝗻𝗴𝗹𝗶𝘀𝗵 𝗦𝗘𝗣𝗔𝗧𝗔𝗛 𝗛𝗔𝗥𝗔𝗠. Kalau boleh dengar, baca pun tetap tak faham. Level lembu.

- Zus Din

21062023

 



No comments: