PADU DIKATAKAN GAGAL KERANA PENERANGAN YANG TIDAK CUKUP PADU.


MSO




 Pengenalan Padu oleh Menekom Rafizi Ramli terus dikritik. Ahli MT Umno Fuad Zarkasi berterusan mengkritik Rafizi yang digelarkan sebagai raja formula.


Saya memerhati lagak Fuad terhadap Rafizi ini. Kedua mereka sepatutnya tidak menyenyenggangkan diri sebagai orang kuat parti mading² yang bergabung dalam satu kerajaan. 


Bagi orang politik ada tidak baiknya mengkritik dalam medsos. Ia berbeza dengan pemerhati atau wartawan.


Dalam hal ini kita tidak mahu berpihak kepada sesiapa. Tetapi perlu bersikap tasamuh bahawa kritikan Puad itu berasas terkhusus mengenai Padu, Rafizi gagal menunjukkan kecemerlangannya. 


Perdana Menteri Anwar sudah meminta penjelasan daripada Rafizi. Nada Anwar itu berupa arahan agak keras. Ia ekoran kerajaan Sarawak minta pendftaran Padu dinegeri itu ditangguhkan.


Saya awal awal lagi sependapat dengan pengkritik sistem itu yang bakal memberi kesan buruk kepada kerajaan. 


Sebenarnya ada yang tidak kena disebalik Padu itu yang diketahui oleh tertentu saja. Bagaimana mereka yang teruja dengan Rafizi mengalih telinga dan mata untuk melihat perkara dengan jujur. 


Perbualan saya dengan seorang pakar IT yang berkecimpung lebih 30 tahun menyebabkan saya faham kenapa Padu dikritik. Nantilahvsaya dedah butirannya kelak. Trims



No comments: