Kecoh cerita stokin yang ada tertulis nama 𝗔𝗹𝗹𝗮𝗵 ﷻ dijual di 𝗞𝗞 𝗠𝗮𝗿𝘁.


Aku rasa 𝘀𝗲𝗺𝘂𝗮 umat Islam marah. Siapa yang 𝗮𝗱𝗮 𝗶𝗺𝗮𝗻 dalam hatinya walau secebis, pasti akan berasa sakit hati dengan kejadian itu.


Tapi macam biasa, puak sana mula jadikan perkara ni 𝗶𝘀𝘂 𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗸. Ada siap bandingkan dengan kes 𝗯𝗶𝗮𝗱𝗮𝗯 terhadap Sultan dan YDP Agong.


Itulah penunggang. Ada isu terus mereka tunggang. Laju dia gunakan isu ni untuk 𝗰𝗶𝗽𝘁𝗮 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗲𝗽𝘀𝗶 𝗯𝘂𝗿𝘂𝗸 walaupu menteri tak kata pun isu ni dah ditutup.


Aku setuju kalau tindakan diambil terhadap KK Mart dan paling utama, syarikat yang membekalkan stokin tersebut. 𝗠𝗮𝗮𝗳 𝘀𝗮𝗷𝗮 𝘁𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗱𝗮𝗶..


Takkan tak ada QC? Dapat terus letak dekat rack? Apa koman sangat bisnes dia? Sebagusnya mereka turut dikenakan 𝗱𝗲𝗻𝗱𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗶𝗻𝗴𝗴𝗶.


Tapi kena ingat. Bukan letak nama Allah pada stokin je dikira menghina Allah. Sebenarnya banyak perbuatan yang boleh dikira 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗵𝗶𝗻𝗮 𝗔𝗹𝗹𝗮𝗵 𝗱𝗮𝗻 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺.


Contoh bila orang yang berbusana muslim tapi giat 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵. Begitu jugalah orang yang 𝗵𝗮𝗹𝗮𝗹𝗸𝗮𝗻 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 dan 𝘀𝗲𝗱𝗲𝗸𝗮𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗿𝗮𝘀𝘂𝗮𝗵.


Itu tak kira lagi yang berjubah tapi 𝗺𝗲𝗿𝗼𝗴𝗼𝗹, bahkan ada yang tergamak 𝗺𝗲𝗹𝗶𝘄𝗮𝘁 pelajar tahfiz. Perbuatan mereka lebih menghina Islam sebenarnya.


Mereka ini patut dikenakan hukuman yang 𝗯𝗲𝗿𝗮𝘁𝘂𝘀 𝗸𝗮𝗹𝗶 𝗴𝗮𝗻𝗱𝗮 lebih berat daripada orang bukan Islam yang menghina Islam. Kenapa?


Sebab bila orang.bukan Islam hina Islam, orang Islam 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗿𝗮𝗵. Tapi kalau orang berjubah ini hina Islam dengan perbuatan seperti yang aku tulis, orang Islam bukan setakat 𝘁𝗮𝗸 𝗺𝗮𝗿𝗮𝗵 malah 𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗵𝗮𝗻𝗸𝗮𝗻. Bahkan ada yang 𝗶𝗸𝘂𝘁 𝗯𝘂𝗮𝘁.


Aku setuju kalau KK Mart nak 𝗱𝗶𝗯𝗼𝗶𝗸𝗼𝘁. Dan aku juga harap 𝗺𝗮𝗸𝗵𝗹𝘂𝗸 𝗯𝗲𝗿𝗷𝘂𝗯𝗮𝗵 yang menghina Islam juga turut sama diboikot dan dipulaukan.


Usah biar Islam dicemar dan dihina oleh bukan Islam lebih lagi oleh orang Islam. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.

No comments: