TUNGGU KENA KUTIP LA MAT KONKIAK-JANGAN PERASAN LAH





 Ini tandanya mat kronik syok sendiri ni dah ketakutan. Mungkin dia fikir undian online macam ni boleh bantu dia dalam mahkamah nanti.


Masalahnya, 𝘀𝗼𝗮𝗹𝗮𝗻𝗻𝘆𝗮 𝘁𝗮𝗸 𝘀𝗮𝗵. Dia tanya, faham ke, tak faham dan sebagainya. Tapi orang nak kata faham macamana kalau faktanya salah?


Ini bukan soal dia buat parodi. Soalnya dia beri 𝗳𝗮𝗸𝘁𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗮𝗹𝗮𝗵 dalam video tu. Dan fakta yang salah tu boleh dianggap menghasut.


Dia macam ni la. Ibarat dia pandu Myvi tak berhenti di lampu merah. Kemudian polis tahan dia. Kesalahan dia pandu Myvi atau tak berhenti di lampu isyarat?


Nak buat video, buat je la. Nak kritik kerajaan pun tak ada masalah. Dayangku Intan dan YB Virus banyak kali buat. Tak kena apa pun.


Tapi bila video tu berikan fakta salah yang menjurus kepada fitnah, maka tindakan perlu diambil. Janganlah nak salahkan pihak berkuasa pula.


Dal video tu, mat kronik ni buat cerita ada orang yang mengaku 𝗺𝗶𝗻𝘂𝗺 𝗮𝗿𝗮𝗸, 𝗺𝗲𝗹𝗶𝘄𝗮𝘁 dan 𝗯𝗲𝗿𝗷𝘂𝗱𝗶 𝗲𝗸𝗼𝗿 tapi dikatakan tak menjadi kesalahan.


Itulah yang tak betul. Ketiga-tiga perbuatan itu masih lagi salah dan boleh didakwa. Minum arak dan berjudi ada terdapat dalam 𝗲𝗻𝗮𝗸𝗺𝗲𝗻 𝘀𝗲𝗺𝘂𝗮 𝗻𝗲𝗴𝗲𝗿𝗶..


Manakala kesalahan liwat pula, secara paksa ataupun sukarela, merupakan jenayah yang terkandung dalam 𝗞𝗮𝗻𝘂𝗻 𝗞𝗲𝘀𝗶𝗸𝘀𝗮𝗮𝗻 𝗨𝗻𝗱𝗮𝗻𝗴-𝘂𝗻𝗱𝗮𝗻𝗴 𝗣𝗲𝗿𝘀𝗲𝗸𝘂𝘁𝘂𝗮𝗻..


Tapi sama ada mat kronik ni bodoh, atau dia memang berniat jahat, atau kedua-duanya sekali, hanya Allah ﷻ yang tahu.


Tapi mat kronik tak sedar. Undian begini membuktikan yang dia sedar apa yang dia buat dalam video tu dan memang bertujuan untuk membentuk satu pemikiran umum terhadap keputusan mahkamah.


Undian ini boleh dijadikan bukti yang dia memang berniat jahat 𝗺𝗲𝗺𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 𝘀𝗲𝗿𝘁𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗵𝗶𝗻𝗮 𝗺𝗮𝗵𝗸𝗮𝗺𝗮𝗵, yang merupakan satu jenayah.


Nak buat macamana. Memang faktanya siapa yang sokong PN tu bodoh. Maka si mat kronik ni pun dah jelas bodoh. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


1 comment:

Anonymous said...

But satu undian mamat ni di tarik PR dan di hantar pulang
Dah melampau ni