KHAWARIJ TAK BOLEH PERINTAH NEGARA.

 



PAS memerintah Malaysia? PM dari PAS? Wana'u zubillah. Minta dijauhkan.


Baca tajuk je serta merta aku teringat zaman dulu, masa pemerintah ada isteri ramai dan gundik. Itu perkara pertama bermain dalam kepala aku.


Kemudian terbayang betapa kezaliman dan ketidak adilan akan berleluasa. Pemerintah boleh buat apa mereka nak. Rakyat kalau buat, akan dihukum.


Contoh macam pandu uji raptor. Rakyat pergi solat berjemaah pun kena gari masa PKP. Tapi pemimpin boleh selamba pandu uji kereta.


Bukan setakat itu je, orang yang dedahkan perkara itu pula yang ditekan dan dipandang sebagai jahat oleh pengikut mereka. Nak adil macamana?


Kita pun semua nampak, bila PAS buat, berderet dalil mereka keluarkan. Tapi bila orang lain buat hal sama dan merugikan PAS, serta merta jadi haram.


Hukum Islam pun jadi tunggang langgang. Fatwa diubah sesuka hati. Ikut kesesuaian PAS yang jadi kerajaan masa tu. Tengoklah, rasuah jadi sedekah, menipu pun dah dihalalkan. Rosak agama.


Pembangunan pun akan ke laut. Hancur terus. Cuba tengok negeri yang PAS tadbir. Tak ada satu pun yang punya pencapaian yang boleh dibanggakan.


Ada banyak lagi kalau nak disenarakani. Sejarah membuktikan yang PAS parti yang bolak balik, tak konsisten, tak ada hala tuju dan paling penting, tak ikut Islam sebagaimana yang Nabi saw ajarkan.


Jadi minta dijauhkan. Negara ni mesti diselamatkan  dari dihancurkan oleh tangan-tangan pemimpin PAS demi masa depan generasi kita. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: