BILA MUDAH BERKATA KATA- DUIT KEDEKUT DAN BERKIRA- PROBONO BUAT KERJA BILA KALAH MERATA.ITU PUN TAK DIAMBIL KIRA.

 

Perlu kerja kuat menangi pertempuran media sosial - Najwan




Kekalahan mengejut calon Pakatan Harapan (PH) di DUN DUN Selangor yang dipertahankan biar pun mereka berprestasi tinggi dan telah melakukan tugas dengan baik memerlukan Kerajaan Negeri menumpukan perhatian kepada penerangan di media sosial.


Bagi Ahli Dewan Negeri (ADN) Kota Anggerik, Najwan Halimi, arus media sosial yang mempengaruhi generasi muda pada waktu ini kelihatan amat aneh kerana mereka tidak memikirkan mengenai program ekonomi, sosial atau peluang pekerjaan sebaliknya percaya kepada tohmahan di Tiktok yang tidak sahih malah tidak masuk akal.


"Zaman sekarang zaman digital, zaman informasi. Penting cara mana kita parti politik mengawal atau menguasai kaedah serta teknik penyampaian komunikasi ini


"Sekarang kalau kita ikut Tiktok macam macam informasi ada. Informasi separuh masak. Informasi tidak betul pun ada. Anak muda yang mengikuti media sosial itu lebih mudah terdedah kepada informasi.


"Kalau satu pihak beri informasi A salah. Bila tak ada pihak yang counter, jadi mereka menganggap pendapat (A salah) itu betul


"Itu saya rasa penting untuk PH atau Kerajaan Perpaduan untuk mula bekerja kuat memenangi perang di media sosial," katanya kepada Suara Keadilan.


Menurut Najwan lagi, selagi penyampaian maklumat tidak sampai ke bawah masalah menarik pengundi khususnya dalam kalangan generasi muda akan berlaku, tidak kira bagaimana hebatnya skim bantuan atau prestasi khidmat ADN kepada rakyat.


"Bagi saya dari segi jentera komunikasi itu perlu kita tambah baik, penyampaian maklumat. Banyak dasar dasar kerajaan yang bagus dilaksana untuk rkayat, tetapi dari segi penyampaian maklumat ia tak sampai ke bawah


"Hal ini mempengaruhi pola pengundian (12 Ogos lalu) khususnya pengundi muda," katanya.


Di antara ADN yang dianggap melakukan tugas dengan baik tetapi tewas dalam PRN lalu adalah Exco Selangor Khairuddin Othman dan Zawawi Mughni yang dikalahkan oleh undi anak muda biar pun telah berkhidmat dengan penuh dedikasi di kawasan yang dipertahankan.


No comments: