Saudara Saifuddin Nasution yg menjawat jawatan di KDN, sila bertindak segera.

 

Saudara Saifuddin Nasution yg menjawat jawatan di KDN, sila bertindak segera. 


SPRM tidak ada kuasa utk tangkap individu yg buat tuduhan fitnah kononnya SPRM menawarkan RM10 juta kepada Ketua Penerangan BERSATU, Wan Saiful Wan Jan untuk membabitkan Muhyiddin Yassin dalam kes rasuah sebaliknya ia di bawah bidang kuasa PDRM. 


Fitnah ini perlu di tangani segera!


Dan pd isu yg lain, ada sekumpulan individu yg dok di kedai kopi sembang lebat kata PMX akan jadi XPM & PM11. Bagi kami, situasi ini tidak lebih hanya sbg ahli yg kecewa dan berbual kosong. 


PH & kerajaan perpaduan dh lepas usul undi percaya di Parlimen, apatah lg melepasi majoriti 2/3 di parlimen menerusi persetujuan & lantikan YDPA. Rang Undang-undang akta lompat parti pun telah di sahkan sebelum PRU15. 


Apa lg "loophole" yg ada dlm pertikaian nasional ni?  Hanya ada 1 saja, iaitu seseorang "trojan horse" akan ambil alih pucuk pimpinan parti dan buat sebagaimana program langkah Sheraton. Kita punyai contoh parti Bersatu keluar dr PH. 


Tapi dgn keadaan Majlis Raja-Raja Melayu yg menyampah dgn krisis tak berkesudahan, apakah mereka itu patung utk di beri arahan sesuka hati ikut krisis politik demi menyelamatkan individu yg sakau wang negara? 


Dari segi kemasukan FDI, ekonomi Mikro negara, eksport yg semakin bertambah, sekatan komoditi eksport minyak kelapa sawit yg di sekat negara asing kini di terima masuk ke pasaran US serta merta, import barang & hasil pertanian utk tampung keperluan domestik, dan runding semula dgn Golden Sach bg dapatkan semula berbilion pengubahan wang haram 1MDB di negara asing dll.


Dari beberapa yg di sebutkan td, apakah Agong & Majlis Raja-Raja nak biarkan semua emas yg di titipkan td terlepas begitu saja? Jadi...usah terlalu galak sangat, bila titah saban kali di langgar...berkemungkinan parti politik yg cuba bertindak agresif demi menyelamatkan beberapa individu yg di dakwa PDRM & SPRM buleh di haramkan.


KDN perlu ambil langkah tegas dlm fitnah SPRM rasuah RM10j ini seberapa segera. Cukup negara kita rosak dek nafsu politik yg asyik nak tebuk atap tak berkesudahan.


Gino Marvela



No comments: