VIDEO TULAR & AKU DI TEMPAT KEJADIAN



Oleh:Amirul Azhan

Oleh kerana sudah terlalu ramai mesej bertanya, meh aku story. 😎 Semalam jam 3.30 petang di tapak Bazaria Wangsa Maju telah direncanakan satu sidang media oleh Ahli Parlimen Wangsa Maju, YB Datin Paduka Dr. Tan Yee Kew ι™ˆδ»ͺδΉ”εšε£« bagi menjawab tohmahan-tohmahan yang telah dilemparkan sebelumnya oleh sekumpulan NGO, penjaja dan orang luar. 

Baru sahaja hampir habis satu ayat dibaca (belum sempat dihabiskan), provokasi melampau telah dilakukan oleh kumpulan ini dengan kata-kata kesat, hamun dan ingin menyerang (boleh tengok full video). 

Pasukan polis yang berada bersama ketika itu terpaksa menghentikan sidang media berkenaan dan membawa YB ke kenderaan untuk diselamatkan sebelum sebarang kejadian yang lebih buruk berlaku. 

Yang ditularkan hanya video beberapa saat YB mengejek mereka. Diakui memang tidak manis dipandang tetapi sebagai seorang wakil rakyat dan wanita pulak tu telah diperlakukan sebegitu. Ejekan itu hanya sebagai 'pemuas hati' sementara apa yang dipendamkan. 





Selepas YB meninggalkan tempat kejadian, provokasi terus berterusan berlaku. Anggota polis bertugas terpaksa mengawal keadaan. 

Selepas itu, sidang media diteruskan di Pusat Khidmat Rakyat (pejabat YB) dalam keadaan aman dan harmoni. ✌

Sekian terima kasih. 

Saksi kejadian.



No comments: