KENAPA KAMI MENUBUH DAN MENYERTAI AMANAH

 

Desa HM


Antara ribuan yang hadir dalam himpunan selamatkan Pales**n malam ini, termasuklah menteri2 kabinet, KSN serta peg2 tinggi kerajaan, diplomat2 asing termasuk dari China, pimpinan NGO dari semua kaum.. dan rakyat jelata dari segenap pelusuk negara... namun tidak kelihatan seorang pun pimpinan dari PAS. 


Justeru, apa yang dapat disimpulkan dari himpunan malam ini,.. 


PAS masih dilihat belum berjiwa besar dan punya keterbukaan untuk berkompromi dengan pihak kerajaan, dalam apa jua soal,.. termasuklah soal solidariti terhadap rakyat Pales**n yang sedang dibunuh dan disiksa di Gaza dan Tebing Barat...


Ternyata, PAS masih meletakkan politik kepartian, mengatasi apa jua permasalahan dan kepentingan umat keseluruhannya. Bagi PAS, politik itu lebih penting dari segala2nya.


Perbezaan pandangan tentang cina DAP atau barangkali tentang subsidi diesel yang disasarkan, adalah lebih besar mudharatnya berbanding ribuan nyawa umat Islam yang dibunuh dengan kejam di sana.


Kalau itu lah sikap yang ditunjukkan oleh PAS dalam konotasi yang kononnya maudhuk mereka berpaksikan kpd perjuangan Islam, terbuktilah, itu hanya retorik dan cerekarama PAS utk mengaburi mata penyokong2 mereka semata2.


Maka tidak silap lah... kami, sebahagian besar dari pimpinan dari parti itu, memilih untuk mufaraqah dan menubuhkan Amanah...


Diharap... rakyat yang berfikiran waras, pastinya mampu untuk menilai.


🤔🤔



No comments: