OWHHH- CERITA PERIBADI DAN JIKA BENAR DR AGUS HARUS BERI PENJELASAN

 


Oh... Ini yang orang sibuk sangat cerita video Prof. Agus. Dari semalam lagi kata ada di page Chegu Bard. Aku try juga cari tapi tak jumpa.


Aku masih tak tahu apa video ni sebenarnya. Kalau ikut tajuk je, macam isu seks luar tabie. Jadi walaun cuba kaitkan dengan pentadbiran PMX.


Apa isunya di sini? Ia isu peribadi. Isu skandal seks. Sahih? Tak pasti lagi ketulenan videonya. Bukannya macam video Azmin Ali yang Lokman Adam pernah buktikan ianya video yang tulen.


Adakah ia melibatkan wang rakyat? Rasanya tidak. Melainkan jika ada pembayaran dibuat dengan menggunakan wang rakyat. Ke ada begitu?


Jadinya ini isu peribadi. Dosa peribadi. Tak libatkan kepentingan umum. Apa yang nak dikecohkan? Ada deretan kes curi duit rakyat, yang jejas kepentingan umum. Itu yang tak boleh disenyapkan.


Dosa homoseks ni besar. Tapi besar lagi dosa curi wang rakyat. Besar lagi dosa memfitnah yang boleh bawa perpecahan rakyat. Jangan guna isu peribadi seseorang begini untuk tutup isu salah guna wang rakyat.


Aku tak kata benda ni tak apa. Sekiranya ada bukti, laporkan. Biar pihak berkenaan ambil tindakan dan si pelaku dihukum. Selebihnya tiada kena mengena dengan kita.


Jenayah penggubahan wang haram, jenayah fitnah yang mampu merosakkan perpaduan antara kaum dan agama, jenayah menunggang agama dan putar belitkan dalil untuk kepentingan politik adalah jauh lebih jahat dan besar dosanya. Jangan dilupakan.


Dosa masing-masing jawab. Kalau rasa di akhirat kelak boleh dapat bypass titian sirat dan neraca Mizan, teruskan bercakap soal dosa peribadi orang.


Kalau tak, lebih baik tumpukan pada isu yang beri kesan terhadap rakyat. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: