VIDEO


Dalam dunia politik negara, modal terpaling laris untuk benamkan politician ialah skandal seks. Yang tu senang hadam. 


Bermacam2 skandal seks kita dengar. Pelbagai video ditularkan. Sejak zaman 80-an hingga sekarang. 


Ada pemimpin tertinggi parti Islam, suatu ketika dulu. Heboh dipertonton video bersama mistress hanya dengan spenda putih. Sama kaler dengan rambutnya. 


Ada pemimpin kaum Cina, terbocor video hotel di Johor. Gagah di dalam bilik tidur bersama China Doll. 


3 tahun lepas, ada video yang dikatakan kabur. Seorang Pemimpin Kanan PN terciduk. Tular adegan dengan anak ikan. Jelas terpampang untuk tontonan. 


Anak ikan mengaku pula, Ketua Polis kata videonya tulen. Tapi kita tahu susah nak didakwa. Kerana lompong undang2 Malaysia. Tiada salah si “penerima”. 


Macam2 gossip dan skandal kita dengar. Dari cerita tangkap basah ke skandal dengan retis. Menunjukkan politician ini manusia biasa. Mereka juga pendosa. 

Dosa kecil atau besar, pengundi menjadi hakimnya.


Tular semalam suatu video lagi. Video “Wahab” kita panggil. Yang terpalit seorang pegawai tinggi Kerajaan. Lantikan politik. Saya tengok dan dengar tapi tak sanggup tonton habis. Terlampau lewd untuk halwa telinga. Biarlah yang siasat lanjut sang penguasa. 


Kita boleh lihat modal ini digunakan sehabisnya oleh Pihak Pembangkang, untuk balun Kerajaan. Ada Pemimpin Muda mereka suruh gulingkan Kerajaan. 


Video percakapan lucah seorang Ketua Jabatan menjadi modal untuk jatuhkan Kerajaan? Bukan video tengah beraksi. Obvious double standard pada saya. 


Di kalangan mereka, ada Pemimpin Tertinggi yang terpalit isu sama tapi depa dok julang juga. Walaupun 3 tahun dulu, perkataan “semburit” dan “kunyit” mereka lontar pada dia. 


Bukan bermaksud kita nak back up video terbaru. Salah tetap salah. Tambah kalau betul Wahab itu, staff sendiri. Itu dah level tak boleh dimaafi. 


Cuma, posting ini nak tunjukkan betapa hipokritnya geng politik. Walaupun skandal seks ini rentas parti, dosa itu hanya terpakai kepada lawan. Kalau geng sendiri dipejamkan mata dan dihalalkan. 


Salam hormat,

Liyana Marzuki.



No comments: