APA LA HANG MENGARUT NI WAN SAYFUL

 



Kalau sehari pemimpin PN tak buat politik lawak, tak sah rasanya hidup mereka.


Dalam kecoh MP Kepala Batas Siti Mastura dari PN (PAS) memfitnah Lim Kit Siang, anaknya Gua Eng, dan beberapa pemimpin DAP lain bahkan mantan PM Singapura Lee Kuan Yew ada kaitan dengan China Peng, setelah gagal membela, hari ini mereka cuba bangkitkan isu berbeza.


Wan Saiful ungkit kononnya BN juga buat tuduhan yang sama masa kempen PRU15 dahulu. Aku rasa ini sesuatu yang amat kelakar. Macam budak budak je gayanya. Dia buat fitnah, bila tak dapat bela diri, dia kait orang lain. Masalahnya, itu tak mengubah hakikat si Mastura tu memfitnah.


Dua perkara aku nak sebut.


Pertama, tuduhan BN tu terdapat dalam buku kecil. Berbeza dengan isu Mastura, perkataan itu keluar terus dari mulutnya. Nak saman BN, boleh je BN kata mereka tak terlibat dalam penerbitan itu. Tapi nak saman Mastura, apa lagi dengan bukti video, macamana dia nak nafikan? Mana lebih mudah?


Kedua, ia perkara yang lepas. Bukan isu semasa. Kalau nak saman isu lepas, kenapa PAS tak saman Mahiaddin yang kata PAS Parti Ajaran Sesat? Atau saman Wan Fayhsal yang kata penyokong PAS bodoh? Kenapa diam? Apakah itu bermakna PAS akui mereka memang parti ajaran sesat dan para penyokong mereka bodoh?


Sebab tu tak payahlah nak kait orang lain. Nanti kita buka isu yang lain, lagi tercirit nak jawab. Fokus je pada isu semasa, iaitu Siti Mastura fitnah sejumlah pemimpin DAP.


Dia akan disaman oleh banyak pihak. Lebih baik la bantu makcik tu hadapi saman. Ajarkan dia teknik menjawab dalam mahkamah. Atau paling tidak pun, usahakan kumpul dana untuk bayar saman tu nanti. Tak payah sentuh soal lain. Kan lebih baik begitu. Guane boh?




 

Raja Gelap II 


.


No comments: