SURAT HABAQ CINA DEDAHKAN MUKA MUKA NI AKU TAK DEDAHKAN PUN .


TERJEMAHAN DARI CHINA PRESS


 Serbuan firma guaman cari dokumen, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah cari peguam Muhyiddin Yassin

06 Oktober 2023 10021 Paparan Editor: Editor Barisan Hadapan

(Berita Kuala Lumpur pada 6hb) Dilaporkan bahawa pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah menyerbu pejabat guaman Rosri Dharan, peguam yang mewakili Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin pagi ini.


Media dalam talian Malaysiakini memetik sumber sebagai berkata bahawa 12 pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah meminta firma guaman itu menggeledah dan merampas beberapa dokumen semasa serbuan itu.


“Pegawai SPRM telah pergi ke Firma Guaman Rosridharan dan Saravana (RDS) untuk melakukan serbuan yang dinyatakan di atas. Terdahulu, mereka turut pergi ke sebuah lagi firma guaman yang mewakili Muhyiddin iaitu Chetan Jethwani & Co. Firma guaman itu melancarkan operasi mencari. "


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah menyerbu firma guaman

Sumber menunjukkan Rosridharan, peguam penting yang mewakili Bersatu dan Muhyiddin, adalah salah seorang rakan kongsi Firma Peguam RDS.


Kes saman fitnah Muhyiddin terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Anwar sebelum ini diserahkan kepada Rosli Dharan untuk mewakili dan mengendalikannya.


"Malaysiakini" mendakwa bahawa sumber mendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah mungkin menggunakan carian ini untuk mendapatkan dokumen berkaitan kes-kes yang disebutkan di atas dan kemudian membocorkannya kepada orang lain.


Media dalam talian telah menghubungi Pengerusi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Azam Baki untuk mendapatkan maklum balas.

Lihat link soscili 


https://cilisos.my/myairline-allan-goh-scam/





https://cilisos.my/myairline-allan-goh-scam/


No comments: