HANGPA SAMPAH

 

Ada yang mainkan naratif jahat. Kononnya dalam satu himpunan solidariti Palestin yang dianjurkan NGO, tak boleh takbir, tak boleh sebut zionis dan lain-lain lagi. Lalu pembangkang pun persoalkan pegangan kerajaan terhadap isu Palestin. Padahal himpunan itu anjuran NGO, bukan kerajaan.


PMX DS Anwar berusaha keras menentang Israel dan membela nasib rakyat Palestin. Beliau berjaya mengumpulkan sehingga RM81 juta dana untuk membantu rakyat Palestin. Tak cukup itu, beliau pusing pula negara Arab meminta mereka semua bersatu dan bertindak membela Palestin.


Mereka yang mempersoalkan kerajaan tu, apa yang mereka dah buat? 


Mahiaddin tak sudah risaukan nasibnya yang bakal ke penjara. Asyik la nak menuduh kerajaan tak adil padahal mulut sendiri macam longkang. Hadi pula masih main naratif aku lebih Islam dari kamu. Buat cerita palsu memperbodohkan penyokong sendiri, konon Islam terancam di negara ini.


Taki bercerita tentang nak ambil alih kerajaan. Tak boleh nak move on kalah PRU dan gagal merampas Selangor dan Negeri Sembilan dalam PRN6 yang lalu. Tuan Ibharim juga sibuk bercakap soal politik. Tapi tak ketahuan hala apa yang dia cakap. Sampai kantoi berbohong pasal Hadi tolong Cina.


Kesemua pemimpin pembangkang, tak ada sorang pun yang serius bercerita tentang Palestin. Mereka hanya sibuk nak rampas kuasa. Amat jelas mereka hanya menunggang isu Palestin untuk kepentingan politik mereka sahaja. Cuma untuk cemarkan imej DS Anwar, bukan untuk bela Palestin.


Tapi ada hati nak mempersoalkan prinsip kerajaan. Jenis tak bermaruah. Tak sedar diri. Sendiri yang bertelanjang, nak tegur orang seluar koyak. Negara ini dipuji oleh negara-negara Arab kerana komitmen kita membela Palestin walaupun jauh. Tapi si lebai buat-buat buta demi kepentingan politik.


Sampah semua ni. SAMPAH!!!!!


Dasar hipokrit. Walaun bolehlah ko tipu. Tapi jangan ingat Allah boleh ditipu juga. Allah tak tidur. Allah melihat segalanya walaupun apa yang ada dalam hati kamu. Apa sekalipun, kebatilan tak akan dapat tewaskan kebenaran. Tunggulah pembalasan untuk kamu nanti. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: