𝗜𝗦𝗛𝗔𝗠 𝗝𝗔𝗟𝗜𝗟 𝗧𝗘𝗥𝗧𝗜𝗣𝗨 𝗔𝗧𝗔𝗨 𝗠𝗘𝗠𝗔𝗡𝗚 𝗗𝗜𝗔 𝗧𝗜𝗣𝗨?


𝗣𝗔𝗗𝗔 𝗞𝘂𝗰𝗶𝗻𝗴 𝗧𝗮𝗻𝗮𝗵, beliau menganggap Isham Jalil yg buat roadshow telah dihasut oleh SETAN-SETAN agen-agen musuh politik UMNO yg menyamar sebagai "𝗮𝗸𝗮𝗿 𝘂𝗺𝗯𝗶 𝗨𝗠𝗡𝗢". Di setiap tempat dia singgah akan dimaklumkan oleh agen-agen ini (yg dianggap SETAN) KUNUNnya akar umbi UMNO tolak kerjasama dgn DAP. Agak luar kotak tapi "Make sense" juga. 😁


JIKA benar itu lah yg dia dengar setiap kali turun ke bawah maka dia pun anggap itu dari akar umbi. Walhal yg komen di SocMed yg galakkan dia bergaduh dgn Lokman Adam, rata-rata adalah Cybetrooper PA$ PPBM PNyakau Nasional. 𝗕𝗔𝗧𝗨 𝗔𝗣𝗜. 𝗔𝗗𝗨 𝗗𝗢𝗠𝗕𝗔.


Jika Isham melihat secara objektif, beliau akan faham bahawa UMNO BN pada ketika ini memerlukan rakan dan rakan baru itu adalah PH di mana DAP berada bersamanya. Apa yg "allergic" sgt dgn DAP? Lain lah JIKA Isham Jalil memg mahu menipu. 


Sokong Kerajaan tapi porak perandakan keputusan dan konsensus parti dengan mendakwa UMNO tidak perlu kerjasama dgn DAP? 𝗗𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻, 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝗸𝗲𝗿𝗷𝗮𝘀𝗮𝗺𝗮, 𝗱𝗹𝗺 𝗣𝗥𝗡 𝗮𝘁𝗮𝘂 𝗣𝗥𝗨 𝗯𝗲𝗿𝗴𝗮𝗱𝘂𝗵 𝘀𝗲𝘀𝗮𝗺𝗮 𝘀𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿𝗶?? Maknanya bila PRK, PRN boleh serang, belasah antara satu sama lain? Sungguh 𝗧𝗔𝗞 𝗠𝗔𝗦𝗨𝗞 𝗔𝗞𝗔𝗟..!! 𝗔𝗽𝗮 𝗻𝗮𝗸 𝗷𝗮𝗱𝗶 𝗵𝘂𝗯𝘂𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘀𝗲𝘀𝗮𝗺𝗮 𝗕𝗡 𝗱𝗮𝗻 𝗣𝗛 jika lagu tu?? 𝗟𝗜𝗡𝗚𝗞𝗨𝗣..!! 


Sungguh tidak praktikal dan mengelirukan sbb ia akan jadi mcm era Pak Long Maeil UMNO BN bermusuh dgn PNyakau dalam PRN Johor dan Melaka. JIKA kaedah yg sama diteruskan dgn Kerajaan Perpaduan, alamatnya UMNO yg tak cukup undi. Dapat pada PA$ dan PNyakau Nasional. UMNO kini hanya ada 26 kerusi (Total 30 termasuk ahli-ahli BN) BUKAN lagi mcm dulu.


Ahli-ahli UMNO seharusnya jangan skeptikal dgn keputusan dibuat oleh pucuk pimpinan UMNO. 𝗝𝗔𝗟𝗔𝗡 𝗧𝗘𝗥𝗨𝗦 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝘂𝗸𝘁𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗥𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 𝘆𝗴 𝗸𝗲𝗿𝗷𝗮𝘀𝗮𝗺𝗮 𝗨𝗠𝗡𝗢 𝗕𝗡 𝗱𝗴𝗻 𝗣𝗛 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸 𝗗𝗔𝗣 𝗮𝗱𝗮𝗹𝗮𝗵 𝗟𝗔𝗡𝗚𝗞𝗔𝗛 𝗧𝗘𝗣𝗔𝗧 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗻𝗴𝘂𝗻𝘁𝘂𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗱𝘂𝗮 𝗯𝗲𝗹𝗮𝗵 𝗽𝗶𝗵𝗮𝗸 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗺𝗮𝘀𝗮 𝘆𝗴 𝗽𝗮𝗻𝗷𝗮𝗻𝗴. Org Melayu dan bukan Melayu akan pangkah UMNO BN, org Melayu UMNO akan pangkah calon PH. Tidakkah itu menguntungkan kedua-dua pihak.


InsyaAllah.


- Zus Din 

12092023



1 comment:

Anonymous said...

Havard, Oxford, unichapayam mana ada jujur dan ikhlas semuanya kebendaan, ingat akar umbi sekarang saja bila dapat habuan, pergilah engkau semua, kerengga