TERTINDAS NI MACAM DI KELANTAN DAN KEDAH. AIR TAK ADA..HAPA PUN TARAK....RAKYAT KENA TINDAS...


 Kalau tengok, ramai pemimpin PN yang kata yakin dapat tawan Selangor dengan alasan kebangkitan rakyat. Aku jadi tertanya pulak apa maksudnya dengan kebangkitan rakyat?


Bangkit ni kalau rakyat tertindas. Tapi sekarang ni tak nampak ciri rakyat tertindas. Tak macam masa 33 bulan dulu. Menteri makan komisen, rakyat pula sampai kibar bendera putih.


Sekarang ni tengok rakyat bebas ke sana ke mari. Boleh pergi kerja. Boleh shopping. Tak lagi disaman jika solat berjemaah di masjid. Jadi tak ada bukti rakyat sedang ditindas.


Atau dia maksudkan bangkit dari lena dan mula hadapi realiti? Jika begitu, aku rasa boleh setuju. Sebab rakyat dah mula nampak kebenaran.


Rakyat dah nampak kini yang inflasi boleh ditangani  tanpa perlu naikkan OPR setiap tiga bulan.


Rakyat juga dah nampak harga barangan keperluan boleh turun jika diuruskan dengan betul.


Rakyat nampak bekalan minyak masak bersubsidi boleh mencukupi jika tak disorok anak menteri.


Rakyat juga nampak pelaburan berlumba-lumba masuk jika politik stabil dan tidak ada usaha untuk khianat dan rampas kuasa.


Juga jelas di mata rakyat tak perlu sampai kibarkan bendera putih bila dalam kesusahan jika kerajaan prihatin.


Rakyat nampak menteri yang kreatif akan mampu hasilkan inisaitf yang membantu rakyat seperti IPR dan Menu Rahmah.


Rakyat juga nampak yang mengaku bersih belum tentu bersih. Yang mengejek kluster mahkamah kini turut menjadi kluster mahkamah.


Rakyat juga dah nampak kini siapakah pihak yang tak menghormati dah derhaka terhadap Raja-Raja Melayu.


Pendek cerita, rakyat dah boleh nampak kebenaran sekarang. Memang rakyat dah bangkit dari tidur  yang didodoikan dengan alunan perkauman dan ekstremisme agama.


Kebangkitan rakyat? Ya, rakyat dah bangkit. Rakyat kini bangkit untuk menolak mereka yang gunakan isu kaum dan agama untuk kuasa kemudian sakau bila kuasa sudah di tangan. Guane boh?


 

Raja Gelap 


.


No comments: