PN HANYA BANGKIT ISU KEPENTINGAN SATU BANGSA?





Datang Hospital nak ziarah org sakit bukan nak tgk Nurse

PN HANYA BANGKIT ISU KEPENTINGAN SATU BANGSA?

Lepas Jasin muncul seorang lagi MP. Hari ini ‘lebai’ bertanya pula pakaian seragam jururawat terlalu ketat. Baik saya tidak kata tak ok isu yg dibangkitkan… cadangan bagus.

Cuma yg saya ingin persoalkan 33 bulan kamu menjadi kerajaan Nurse di Malaysia ini pakai jubah ke? Kenapa tak bangkit isu ini ketika kamu ada kuasa???

Mereka bab pakaian seksi bukan main lagi, kita yg jahil ini pun tak terfikir dkt hospital nak tgk pakaian Nurse sb fikirkan nasib keluarga di dlm Wad atau yg kita yg sakit. Mata mereka ke situ pula…nak bagitahu Abg Haji pakaian mereka itu bukan diberi ikut size S, M, L or XL tapi diberi kain dan mereka ukur sendiri di kedai jahit.

Kak Lah jadi pembangkang menjerit isu pakaian stewardes, bila jadi kerajaan mengapa tidak pejuangkan habis habisan demi agama dan anak bangsa? Semua beban kamu letakkan pada org lain.

Cukup2 lah memainkan isu utk satu bangsa ini utk tarik undi. Tu Hard Rock Cafe hari2 ada live band bercampur laki perempuan ada jualan minuman keras… kenapa senyap. Pergi la berdemontrasi di situ?

Sebab tak ada political mileage yg besar di situ? Yg perjuangkan baju ini… pergi tegur dlm parti komponen kamu itu ada ramai wanita Melayu yg tidak menutup aurat… jgn hipokrit Ya Akhi !

Betul la apa dikata, ini saja taraf pimpinan mereka… nak cerita pasal ekonomi kena ada ilmu. Isu Melayu, isu DAP, isu agama… seolah org lain ini tidak beragama dan seolah umat Islam sudah tidak boleh beramal ibadat. Seolah olah bangsa lain tidak perlu difikirkan pemasalahan mereka.

Sudah2 Ya Akhi memesongkan pemikiran Melayu yg kita faham tidak kritikal.

Norman Radzuan

No comments: