KISAH BENAR DI BANDARAYA ISLAM KOTA BHARU.



Md Zulaimi Kazim


Kawan saya Pickiry Hussein bersama team beliau membuat kerja kebajikan malam semalam sekitar Kota Bharu.


Allhuakbar... apa yang Pickrey jumpa? Ada lagi rakyat tidur dalam beca roda 3 di Bandaraya Islam Kota Bharu. Islam adalah agama bekebajikan. Kerajaan Islam adalah kerajaan yang utamakan kebajikan. 


Pikrey dan team bukan orang politik, beliau pencen sebagai tenaga pengajar di ILP Penggkalan Chepa. Mereka bagi bantuan pada pakcik beca termasuk tukar rodak basikalnya dengan yang baru.


Bila Pickrey masukkan dalam group wasap, saya amat tersentuh tatkala YB dan Exco sibuk memperkukuhkan pendapatan masing-masing rakyat terus terbiar dalam keadaan yang boleh mengaibkan sebuah kerajaan Islam dan sebuah bandaraya yang bergelar bandaraya Islam. 


Saya tak fikir Wakil-wakil Rakyat dan Exco Kelantan akan berasa malu dgan keadaan ini sebab ini bukan perkara baru... lama dah tapi tiada usaha untuk bantu rakyat. Saya yakin bila ada pilihanraya, pakcik miskin ini akan diberi perhatian bukan setakat duit saku malah ada calon yg sanggup tlg basuh beca buruk ini. Manusia politik ini nampak bagus bila ada pilihanraya je lepas tuh cari harta.





No comments: