UN NAK MULA LANGKAH. TAPI TERCAIDUK ISU PELABURAN NVIDIA





 Alamak! Nvidia pilih Vietnam pula untuk labur dalam penghasilan cip. Sebelum ni kata kat Malaysia. Ni apa cerita ni? Parah PMX kena serang dek walaun.


Tapi walaun kan, macam biasa la. Tiap kali depa buat isu, tiap kali itulah makin terserlah kedunguan mereka. Semakin ternampak kecetekan akal mereka.


Tak ada siapa yang menipu. Nvidia tak tipu DS Anwar, dan DS Anwar pun tak tipu rakyat Malaysia. Kisahnya, Nvidia memang melabur di kedua-dua negara.


Sebab tu kena rajin baca isi. Jangan tengok tajuk je. Lepas tu sibuk cari salah orang. Pelaburan di Malaysia dan di Vietnam dalam bentuk yang berbeza.


Di Malaysia, pelaburan Nvidia adalah pembinaan infra AI untuk supercomputer. Manakala pelaburan mereka di Vietnam pula adalah dalam penghasilan cip.


Mana sama walaun oi! Takkanlah dua perkara itu pun tak reti nak beza? Tapi ye la. Zaman lebai memerintah mana ada pelaburan masuk. Langsung tak ada. Sebab tu walaun tak reti nak fikir bab pelaburan ni.


Kalau tak reti pun, belajar. Ini belajar malas. Tapi ada hati nak kondem orang. Last last yang nampak dungu diri mereka sendiri. Demikianlah walaun. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: