𝗔𝗟𝗔𝗡𝗚𝗞𝗔𝗛 𝗕𝗔𝗚𝗨𝗦𝗡𝗬𝗔 𝗞𝗔𝗟𝗔𝗨 𝗠𝗔𝗜𝗦 𝗦𝗔𝗠𝗔𝗡 𝗢𝗦𝗧𝗔𝗗 𝗣𝗔$ 𝗞𝗔𝗞𝗜 𝗠𝗘𝗥𝗢𝗬𝗔𝗡 𝗡𝗜??


Ostad jin kuboq tu meroyan kunun MAIS agen gerakan liberal lah, sekularlah....ironinya puak dia iaitu lebai PA$ yg angkat Atok TKT jadi PM tepi SG4 yg ternyata org tua itu mcm mana? 


Bukankah lebai PA$ pernah kata Atok tu liberal dan sekular bila dia hina janggut Nabi dan hina wanita era Rasulullah yg pakai purdah dan jubah? Lihat gaya hidup anak cucu Atok, ada dalam TikTok dan Instagram.


𝗚𝗘𝗥𝗘𝗡𝗧𝗜 𝘁𝗲𝗿𝗷𝗼𝗷𝗼𝗹 𝗯𝗶𝗷𝗶𝗸 𝗺𝗮𝘁𝗮 𝗹𝗲𝗯𝗮𝗶 𝗣𝗔$ kalau tengok geng berbikini atas "Yacht" mewah tu sambil berdansa dgn air seropa kencing SETAN di tangan.


Sekarang siapa agen 𝗚𝗲𝗿𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗦𝗲𝗸𝘂𝗹𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗻 𝗟𝗶𝗯𝗲𝗿𝗮𝗹 bila PA$ angkat bukan bapak...tapi Atok punya liberal dan sekular, dah tua nak mampos bini tutup aurat pun tak sempurna?


- Zus Din 

09102023

********************

𝗠𝗮𝗶𝘀 𝘀𝗲𝗹𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗸𝘄𝗮𝗮𝗻 𝗗𝘂𝘀𝘂𝗸𝗶

Ruwaida Md Zain

am@hmetro.com.my


Shah Alam: Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) menyelar kenyataan penceramah, Dusuki Abdul Rani yang mendakwa MAIS berbohong dan menjadi pemecah umat Islam serta ejen kepada gerakan liberal.


Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, kenyataan terbabit berunsur fitnah dan dibuat tanpa memahami maksud serta hikmah larangan pembabitan aktivis politik sebagai pemegang tauliah mengajar agama Islam yang dikuatkuasakan di Selangor.


"Masyarakat Islam dinasihatkan supaya cakna dan memahami maksud dan tujuan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang tidak perkenan tauliah mengajar agama Islam diberikan kepada aktivis politik.


"Aktivis politik yang dimaksudkan dalam larangan ini tidak terhad kepada orang yang memegang jawatan dalam mana-mana parti politik," katanya dalam kenyataan hari ini.


Beliau berkata demikian mengulas kenyataan yang dimuat naik oleh Dusuki menerusi akaun Facebook dan Instagram miliknya semalam.


Abdul Aziz berkata, larangan itu merangkumi mereka yang menjalankan aktiviti yang secara jelas mengajak dan mempengaruhi masyarakat untuk menyokong atau memihak kepada parti politik tertentu secara terbuka sehingga melahirkan sikap partisan dan fanatik terhadap sesuatu parti politik serta berpuak-puak di kalangan masyarakat Islam


"Daripada siasatan yang dibuat dan pengesahan tapisan keselamatan pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM), Mais mendapati Dusuki tergolong dalam aktivis politik yang dimaksudkan itu.


"Larangan pembabitan aktivis politik sebagai pemegang tauliah mengajar agama Islam ini dibuat bagi menghalang mana-mana pihak menyalahgunakan medan dakwah dan pengajaran agama Islam sebagai gelanggang politik.


"Larangan ini juga bertujuan mengelak berlakunya penyebaran propaganda politik yang berunsur fitnah dan kebencian kerana ia menjadi punca perselisihan dan perpecahan dalam masyarakat Islam.


"Ini adalah suatu langkah preventif untuk mencegah sebarang mafsadah atau kerosakan daripada berlaku berdasarkan dalil sadd al-zara'i'," katanya.


Beliau berkata, Mais juga menafikan dakwaan sesetengah pihak yang mendakwa larangan ini sebagai suatu sekatan terhadap dakwah dan pengajaran agama Islam di Selangor.


"Larangan ini adalah langkah preventif bagi memastikan dakwah agama Islam yang disampaikan oleh aktivis politik yang bersikap partisan digantikan dengan pemegang tauliah lain yang mempunyai pengetahuan dan kepakaran dalam agama Islam yang tidak bersikap partisan.


"Pada masa ini terdapat seramai 5,682 pemegang tauliah yang aktif di Selangor dan penarikan balik tauliah terhadap aktivis politik bermula tahun lalu hanya membabitkan sejumlah 26 orang iaitu 0.5 peratus daripada jumlah keseluruhan pemegang tauliah," katanya.


Justeru itu katanya, larangan ini tidak sama sekali menjejaskan aktiviti dakwah dan pengajaran agama Islam di Selangor.


https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2023/10/1018144/mais-selar-dakwaan-dusuki?fbclid=IwAR0qEURpDK7RdMqHWOtq3yXyClRCX_ZSglAkYho7aldatjhWErhzFkyqnk4_aem_AV2KvBlqr34zjPutsujar_VsCoLh-HLmjZY1cuuXwSfBpy5sR-5KvhPgcaMAXlXOkV0&mibextid=Zxz2cZ



No comments: