BAB INI PAS MEMANG TERBAIKLAH…

 

Pas Pulau Pinang menyarankan agar agar calon PN bagi kerusi Dun Bayan Lepas, Dominic Lau membawa jenteranya sendiri untuk berkempen.

Kata Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang, Muhamad Fauzi Yusof, Pas sendiri berdepan masalah kekurangan penggerak parti untuk membantu calon-calon PN.

“Termasuk Pas juga perlu ada jentera masing-masing,” katanya.

Dipetik sebagai berkata, PAS Pulau Pinang, kata ketuanya itu, kini berdepan dengan masalah penggerak untuk membantu calon-calon PN menghadapi lawan masing-masing.

Justeru Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang itu mencadangkan agar calon PN untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bayan Lepas, Dominic Lau, membawa sendiri jentera partinya untuk berkempen di situ.

Kata Fauzi, semua calon yang bertanding dalam pilihan raya negeri (PRN) menggerakkan kempen dengan kekuatan jentera masing-masing, dan ia termasuk PAS sendiri.

Jentera PAS juga, tambahnya, perlu dihantar ke kawasan lain sebagai bantuan kepada calon yang bertanding.

“Sekarang masing-masing ber­tanding kena bawa jentera ma­sing-masing, jadi Dominic (Lau) kena bawa jentera dia.

“Kita pun tidak cukup (jentera), malah jentera kita sebenar­nya ada kawasan yang kena bantu juga, jadi siapa yang bertanding dia kena ketuai jentera di situ dan bawa jentera masing-masing,” katanya seperti dipetik Utusan Malaysia di George Town hari ini.

Berita penuh di sini – https://m.malaysiakini.com/news/674499

Dalam hal ini, Pas memang terbaiklah dan nampaknya sedang memberi pengajaran kepada Gerakan.

Iyalah…nak bertanding dalam pilihanraya mesti ada jentera sendiri dan mana boleh berharap kepada jentera orang lain saja.

Sudahlah bertanding di kawasan orang, takkan jentera pun orang juga nak sediakan?

Kalau tiada keupayaan menyediakan jentera, malah ketika hari penamaan calon pun penyokong yang hadir hanya boleh dibilang dengan jari, baik tak usah bertanding.

Apa pun, buat pertama kali sekali lagi pujian diberikan kepada Pas Pulau Pinang atas ketegasannya terhadap Gerakan ini.

Terbaik dan tabiklah atas kenyataan Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang kali ini!! – ShahbudinHusin 05/08/2023.



No comments: