Mmmmm PARTI AJARAN SESAT.....MUHYIDDIN SEKURU WALAUN KATA.....



 Kalau tak fitnah, PAS dah lama jadi bangkai. Parti ke ai ni betul-betul bernafas atas fitnah je.


Baca tweet Pemuda PAS Malaysia ni. Pertama, dia tuduh Nik Elin cabar undang-undang syariah. Kedua, dia tuduh telah berjaya di Selangor.


Aku nak tahu juga apa undang-undang syariah yang dah berjaya dihapuskan di Selangor? Setakat ini aku tengok syariat Islam tetap mekar.


Pemuda PAS ni anggap Sultan Selangor tu boneka ke sampai undang-undang yang di bawah Baginda boleh berdiam bila Islam dicabar di sana?


Kedua, kes Nik Elin cabar undang-undang syariah tu bukan macam yang walaun bayangkan. Dia bukan cabar undang-undang yang biasa.


Ianya undang-undang hudud yang Kelantan umum dulu. Dalam undang-undang tu, ada beberapa jenis kesalahan yang di bawah undang-undang sivil pun dimasukkan.


Dia macam meniaga di kedai makan. Kedai A jual makanan, kedai B jual air. Tiba-tiba kedai B pun jual makanan sikit. Jadi tak kena la.


Kesalahan yang sedia ada dalam undang-undang sivil tak boleh diletakkan dalam syariah pula. Jadi mengelirukan. Itulah yang Nik Elin cabar.


Sedangkan undang-undang berkenaan akidah, soal khalwat, nikah kahwin dan sebagainya kekal tak terusik.


PAS bukan tak tahu hal ni. Tapi dia sengaja cipta naratif palsu begini bagi menimbulkan kebencian rakyat terhadap kerajaan dan PMX.


Dia nak bina persepsi Islam terancam di negara ini. Padahal yang terancam cuma parti Islam. Bukan Islam pun. Islam mekar di bawah pemerintahan DS Anwar. Lebih mekar daripada seluruh PM yang kita pernah ada. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: