Satu lagi Inisiatif keraja Kerajaan Perpaduan Madani.


Sebelum ni kerajaan datangkan Inisiatif Pendapatan  Rakyat yang bertujuan membantu rakyat golongan miskin dan B40 untuk memiliki perniagaan sendiri.


Kini ada inisiatif baharu, di mana semua golongan rakyat berpeluang untuk menjana pendapatan sambil jimatkan bil elektrik mereka. Bagaimana?


Dengan sewakan bumbung rumah mereka kepada syarikat yang memasang panel solar. Jadi mereka dapat jimatkan elektrik sambil jana pendapatan.


Kalau nak pasang sendiri panel solar ni memanglah mahal melampau. Jadi melalui inisiatif ini, semua rakyat jadi mampu, selagi ada rumah sendiri. 


Beginilah baru boleh kata Menteri Ekonomi yang berkesan. Bukannya yang setakat pergi lawatan sambil belajar di HQ Starlink guna duit rakyar atau jadi janitor jadi-jadian di Masjidil Haram. Atau pergi Sandakan buat video kabur.


Kalaulah PN yang masih mentadbir negara masa ni, jangan harap inisiatif begini boleh wujud. Mungkin angka bunuh diri dah jadi semakin tak terkawal.


Tapi kenapa aku kata gagal?


Ini kegagalan Kerajaan Perpaduan Madani ini bagi menyediakan ruang kepada lebai dan walaun bedil kerajaan. Nampaknya mereka makin kehabisan peluru dan. Guane boh?


 

Raja Gelap 


.


No comments: