UMNO PARTI BUAYA DAN KATAK-TENGKU RAZALEIGH



TV3 RENDAHKAN INTELEK RAKYAT



GUA MUSANG-5HB dalam satu mesyuarat khas bahagian Gua Musang semalam, Tengku Razaleigh Hamzah mendedahkan dan melepaskan perasaannya bahawa UMNO umpama parti yang sedang berada dalam darurat.


Menurut beliau lagi, punca kenapa UMNO gagal mengekalkan kepercayaan orang -orang Melayu ialah kerana parti itu telah:


1. Dengan tidak mengindahkan nasib bangsa Melayu yang miskin,parti yang mengamalkan sikap fanatik dan juga kepimpinan yang rasuah.Beliau juga mendedahkan bahawa bagi orang-orang Melayu UMNO bukan sebuah parti yang dapat mempertahankan Bahasa Melayu,kebudayaan dan juga ekonomi orang-orang Melayu.Di samping itu juga kegagalam UMNO untuk menjaga kepentingan-kepentingan bangsa Melayu dan menjaga institusi Beraja di dalam negara.
2. bagi kaum lain pula , UMNo dilihat sebagai parti yang fanatikMisalnya Kertua Pemuda UMNO, Hishamuddin misalnya dilihat sebagai seorang yang suka mengapi-apikan perkauman dan bersikap fanatik apabila seringkali menunjukkan keris apabila menempelak bangsa lain.
3.Parti yang mengamalkan politik wang, dimana yang kaya diatas sementara yang miskin dibawah..beliau juga menyatakan bahawa UMNO mengamalkan rasuah dalam berbagai bidang terutamanya apabila ingin mendapatkan kontrak kerajaan,sama ada kontrak itu spatutnya untuk golongan yang layak tetapi kepimpinan yang mendapatnya.UMNO bukan sahaja tidak disukai oleh bangsa melayu tetapi juga bangsa lain.



TERJEMAHAN DARI MALAYSIAKINI


UMNO INFESTED WITH CROCS AND SHARKS


No comments: