NAK SURUH PMX LETAK JAWATAN, NEGERI MISKIN PUN PMX BANTU. KEH. KEH. KEH.



Gino Marvela 


Katanya di muktamar lebai pas buat usul & sebulat suara mintak sdra Anwar berundur dari memegang kerajaan. Dan lagi satu...mereka minta ahli kultus mereka ini kawen merentas kaum semata nak undi dari bangsa lain. 


Otak tak fikir lain, anu perempuan...duit, anu perempuan...duit!. Memang patutlah di gelar lebai kelarah.


Dah memerintah kerajaan 33 bulan, satu habuk kerja pun tak buat. Nun di negeri Kelantan, rakyat merintih tak dapat air bersih. Dah berapa lama merintih ? 30 tahun. 


Buat makluman kalian, kerajaan negeri Melaka kini sedang agresif membangunkan negeri. Pendapatan utama, pelancongan + mikro ekonomi. Apakah mereka ada balak ? Bijih timah ? Emas ? REE ? 


Jawapannya, tidak ada. 


Ini yg paling menarik, mereka bakal bangunkan MRT sebagaimana di KL yg bermula dari laluan tol masuk Ayer Keroh. Dan besar kemungkinan juga mereka akan pindahkan lokasi terminal bas di Melaka Central ke kawasan berdekatan dgn tol. Jaluran KTM di kawasan Gemencheh -Tampin juga akan masuk masuk ke Melaka. 


Ini baru boleh di katakan pemodenan dan teknologi prasarana. Sawah di bahagian sempadan Melaka - Tangkak pun kadangkala ada aktiviti masyarakat di anjurkan. Pinggiran kawasan Sg Rambai juga di naik taraf.


Sekali lg, apa yg Melaka ada ? Kawasan pelancongan saja. Tambakan laut di limbongan Melaka tempat letak kapal selam ataih darat, kini dh mula banyak pembangunan. 


Semaksimum mereka tingkatkan ekonomi di sana. 


Ini stesen bas di Kelantan pun dhoif. Rakyat tempatan tunggu 30 tahun cuba dapatkan air bersih. Bila wartawan tanya, di suruh mandi air belakang tesco. Ajergampang betul!!! 


Ni maklumat terkini, lepas perhimpunan muktamar nak buat demo pula. Semata-mata puak PN ni nak lari dari kes pendakwaan & salahguna kuasa. Serampang dua mata nak juai t-shirt. Bila demo, hat ataih masing2 dok hotel...hat pemuda ja yg akan ketuai demo.


Bagi kami dgn apa yg berlaku kpd parti pas yg berahi dgn anu perempuan nih...mereka sedang menuju kehancuran parti mereka sendiri. 


Mereka sebenarnya amat lemah, hanya cuba bergayut di ranting-ranting dahan utk survival. Kerna itulah tiba-tiba suruh Anwar lepas jawatan PM. ๐Ÿ˜‚


Kami hanya ketawa saja, agenda kaki kami sebelah dh masuk dalam bangunan di Jalan Raja Laut tu yg GM pernah menulis sejak 2015 dah berjaya. Kami kocakkan lagi kehancuran mereka dari dalam mengikut halwa telinga mereka. ๐Ÿ˜Š


Ok, selamat malam. Tidoq awai, esok nak ke KLIA. Alamak, dah terbocor pula rahsia org Melaka. ๐Ÿ˜…



No comments: