CHE WAN AL LAKAZAM KENA TERIMA AKIBAT!

Dato Azlan




Ikutkan hati, awalnya saya tak nak saman pun Che Wan Al Lakazam.


Simpati dan kecian semuanya silih berganti kerana saya tahu dia bukan orang senang. Kerja jual simkad, food rider, dan sesekali nampak macam jadi ejen tolong orang nak jual tanah.


Tapi disebabkan fitnah fitnah dan tulisan di fb beliau terhadap saya amat amat melampau serta terlalu biadab, maka saya terpaksa saman sebagai pengajaran agar dia lebih berhemah selepas ni.


Che Wan Al Lakazam ni saya rasa dia acah acah suci, tapi mungkin dia terlupa bahawa dia bukan maksum. Saya tak nak cakap lebih takut berdosa , tapi cuba tanya orang orang kampung Gong Bayor dan Kubang Ikan , Jertih.


Cuba tanya, bagaimana keluarga Che Wan ?


Bagaimana cara hidup arwah bapa dia semasa hayatnya ? Tanya lah orang orang kampung dia, InsyaAllah orang kampung dia pasti tahu ( semoga Allah ampunkan segala dosa arwah )


Cuba tanya bagaimana adik beradiknya ???


 Atau cuba buat semakan rekod di Balai Polis Besut berkaitan adik atau abangnya.


InsyaAllah   di Balai Polis ada rekod sesiapa atau mana mana individu yang pernah terlibat kes jenayah atau terkait kes kes jenayah.


Saya rasa, orang orang kampung dia lebih mengenali dia dan keluarganya. 


Kenapa saya sebut hal ini ? Kerana Che Wan juga sebelum ini pernah sebar gambar gambar terkait family saya. 


Ya, mungkin dia ingat keluarga dia semua wali wali Allah kot, suci maksum. Jadi dengan sedikit pertanyaan saya tentang keluarga beliau, harap dia sedar bahawa dia sendiri datang daripada keluarga yang punya pelbagi isu moral. 


Justeru, perbaikilah diri sendiri dan keluarga sendiri sebelum nak sembang pasal orang lain.


Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata padahnya buruk!


Setakat ni, Che Wan berdepan dua saman daripada saya.


Saman ke-3 terhadap Che Wan Al Lakazam bakal difailkan oleh Pegawai saya dalam masa terdekat ini, InsyaAllah.


Selama dua tahun pegawai saya kumpul bukti segala kenyataan berunsur fitnah Che Wan terhadap beliau di laman sosial. Sekarang, masa untuk tindakan Saman!


Setakat dalam fb tu, boleh la Che Wan Al Lakazam sembang kencang. Stail macam tu adalah normal bagi sape sape pun untuk tunjuk kuat dan macam tak ada apa apa kat follower.


Tapi bila dah kena ulang alik ke Mahkamah dan terpaksa keluar perbelanjaan melantik peguam serta masa sepanjang perbicaraan, baru tahu langit tinggi atau rendah kan! 


Sehari dua awal awal ni Che Wan, ada lagi orang sokong. Bila dah lama lama, diri sendiri lah yang kena hadap Wan.


Contohnya macam awal awal dulu , ramai je kan beck up Che Wan Al Lakazam untuk lawan saya. Siap berkumpul ramai ramai support Che Wan, ada yang pi balai polis report palsu terhadap saya pun ada.


Tapi cuba tengok sekarang, ke Mahkamah pun satu dua orang je temankan Che Wan. Paling tinggi, Ina Abdul Rahman dan Shahruldi je yang kerap datang support, yang lain lain ramai ramai sebelum ni entah ke mana hilang!


Che Wan Al Lakazam ni saya buat perumpamaan seperti seekor ikan yang sebenarnya dah dikelilingi beberapa lapis pukat.


Ikan itu kelihatan berenang sekarang sambil melibaskan ekor ke sana ke mari tanpa dia sedar bahawa air semakin kering dari masa ke semasa. Bila air dah kering, dia akan terkapar kapar atas tanah dan tunggu masa untuk menghabiskan sisa sisa penyesalan yang ada.


 Waktu tu , kawan kawan yang ramai ramai pernah bersorak sorai sebelum ni entah ke mana! Tinggalah dia menyesal tak sudah kerana terlajak kata sebelumnya.


Begitulah, Che Wan Al Lakazam dah berdepan dua tiga saman fitnah! Itulah yang saya ibaratkan ' beberapa lapis pukat ' yang dah dipasang di sekeliling dia 


Semua kenyataan fitnah yang beliau tujukan kepada saya, syarikat saya ,dan pegawai saya adalah sangat kuat serta kukuh untuk kami ambil tindakan saman!


 Kalau dia ditakdirkan kalah, memang teruk!


 Dan InsyaAllah, saya yakin saya akan menang!


Saya tulis ni supaya jadi pengajaran kepada  orang - orang lain di luar sana supaya jangan jadi macam Che Wan Al Lakazam yang suka tabur fitnah sana sini, akhirnya kena saman dan terpaksa berhempas pulas nak kena hadap!



No comments: