TUN M TELAH BUKTIKAN KEWIBAWAANNYA, KINI TIBA MASA ANWAR PULA MELAKSANAKANNYA.



Selepas PH berjaya membentuk kerajaan pada Mei 2018, Tun M telah berusaha untuk melaksanakan beberapa manifesto yang dijanjikan meskipun semua tahu masalah besar yang kita hadapi apabila mewarisi kerajaan yang telah hampir rosak.

Banyak manifesto yang telah ditunaikan walaupun tidak memenuhi kesemua yang dijanjikan.  Masalah kewangan yang berpunca dari banyak skandal kerajaan terdahulu membataskan usaha kerajaan.

Namun, apa yang boleh dibanggakan adalah kita sifar amalan rasuah dan skandal yang melibatkan menteri2 kabinet.  Ini jauh berbeza dari kerajaan terdahulu yang sehingga kini kes2 rasuah dan penyelewengan mereka tidak selesai di mahkamah.

Bayangkan, sekiranya peralihan kuasa PM akan berlaku di dalam masa terdekat ini di mana tampuk pemerintahan akan diberi kepada Anwar Ibrahim, sudah pasti akan bertambah lagi kes2 yang akan dibicarakan.  Paling penting, negara ini akan memperlihatkan reform yang sebenar.

Anwar, seorang pejuang Melayu dan Islam serta tidak rasis dan berlapang dada terhadap semua bangsa dan agama, pasti akan membawa negara ini ke arah perpaduan yang jitu.  Beliau juga seorang yang berpengalaman menguruskan ekonomi dan kewangan negara akan berupaya membina ekonomi negara dengan lebih cemerlang.  Seorang yang pernah dinobatkan sebagai Menteri Kewangan Terbaik Asia dan di antara 100 tokoh ternama dunia akan banyak membantu beliau sekiranya beliau ditabalkan sebagai PM di dalam masa terdekat ini.

Rakyat menanti peluang ini untuk Anwar Ibrahim membuktikan kewibawaannya.

WFAUZDIN NS

No comments: