LAWATAN DSAI KE PERMATANG PAUH BERTEMU MASYARAKAT

PERMATANG PAUH 13 JANUARI 2009-lawatan DSAI ke Permatang Pauh hari ini adalah untuk meninjau keadaan masyarakat kampung .Beberapa peristiwa yang berlaku baru -baru ini dan telah di ziarahi oleh YB Fairus dan Yb Hamdan di ADUN masing-masing dan kali ini adalah menjadi tanggungjawab YB DSAI selaku ahli parlimen melakukan lawatan susulan.






Kesungguhan DSAI dan tugas melawat beliau di Permatang Pauh adalah kerana beliau sebagai ahli Parlimen di kawasan tersebut.











DSAI menziarahi keluarga yang kehilangan orang tersayang di pekan Seri penanti, uaitu di taman Penanti















DSAI kemudian melakukan lawatan kerumah En Muhmad bin Abd Rahman yang berlakunkebakaran baru-baru ini di kampung Kubang Ulu .beliau mengalami kerugian hampir 100,000 manakala kereta beliau terbakar dan tidak dapat di selamatkan.






















Bertemu dengan masyarakat cina kampung Kubang Ulu.




















DSAI kemudiannya ke rumah Pn latifah di kampung Tanah Liat bertemu dengan keluarga mangsa kemalangan dengan anggota polis .Kes masih dalam siasatan dan menurut Pn Latifah sehingga kini 6 peguam akan membantu beliau menyelesaikan masaalah.





Beliau yang dalam perjalanan ke Terengganu pada malam 6 hb untuk ke penamaan calon Kuala Terengganu , dan setibanya di Baling,berita kemalangan anak sulung beliau yang berusi 32 tahun di terimanya. Beliau berpatah balik untuk melihat anaknya.Pada malam kejadian sebelum bertolak anaknya memberi beliau bekal berger kerana allahyarham berniaga kecil-kecilan sebagai kerja separuh masa menjual berger.























Bertemu masyarakat di kampung Tanah Liat













DSAI kemudian ke Kampung Permatang Pasir dimana rumah seorang ibu Tunggal Pn Rohani.Beliau yang mempunyai 4 anak kini menumpang di rumah jiran. YB Hamdan telah melakukan lawatan dan tindakan susulan telah diambil.






Di Permatang Pasir bertemu dengan masyarakat kampung Permatang pasir berhadapan dengan Pusat Khidmat ADUN Permatang Pasir YB Hamdan.




DSAI singgah di kedai kopi di Kampung Petani bertemu masyarakat yang baru pulang bekerja dan menghilangkan dahaga.



DSAI kemudian bergerak ke kedai kopi "Masjid Corner' kedai kopi di hadapan masjid jamek Kubang Semang.Beliau singgah sebentar untuk bertemu pengunjung kedai tersebut.









Lawatan terakhir ialah melawat di kampung Cross Street 1 di Bukit Mertajam.Keluarga Oii Lai Seng 32 tahun di mana rumah beliau di hempap pokok yang besar.kejadian angin kuat dan pihak MPSP telah melakukan kerja-kerja menebang pada petang kejadian iaitu 13hb.









































No comments: