KENYATAAN DSAI TELAH DI PUTARBELITKAN OLEH MEDIA ARUS PERDANA.SILA BACA DENGAN TELITI







Parti Keadilan Rakyat
Dato' Seri Anwar Ibrahim:
Benarkan Perhimpunan HINDRAF


November 21. Petaling Jaya, Malaysia - Kerajaan Malaysia dan Polis Diraja Malaysia sewajarnya menyegerakan kelulusan permit membenarkan HINDRAF menganjurkan perhimpunan sebagaimana dirancangan pada 25 November 2007.

Ini aadalah merupakan hak demokratik bagi seluruh rakyat Malaysia untuk menyatakan pendapat dan hak mereka secara aman. Sebagaimana yang berlaku dalam perhimpunan BERSIH sebelum ini, sekiranya pihak polis sedia memberikan kerjasama, keselamatan dan perjalanan apa sahaja perhimpunan boleh terjamin.

Sebagai individu yang percaya akan prinsip keadilan untuk semua, saya begitu simpati dengan matlamat HINDRAF yang murni. Komuniti India telah sekian lama menderita dan adalah penting pada waktu ini untuk menghentikan segala bentuk penindasan senyap dan jurang kemiskinan semua bangsa.

Saya berharap agar perhimpunan ini akan mencapai matlamatnya untuk menjamin hak komuniti India sebagai rakyat Malaysia, dan adalah menjadi hak mereka untuk mendapatkan upaya sara hidup dan kualiti kehidupan seharian komuniti India seluruh Malaysia. Saya kekal menyatakan pendirian saya untuk menuntut keadilan dan kesaksamaan seluruh rakyat Malaysia

Kita perlu mengiktiraf pengorbanan rakan-rakan komuniti India seluruhnya yang telah berkhidmat kepada Yang DiPertuan Agong dan negara dengan jujur dan penuh dedikasi dalam pelbagai bidang.

ANWAR IBRAHIM

-- FOR IMMEDIATE RELEASE --

November 21. Petaling Jaya, Malaysia -- The Malaysian Government and the Royal Malaysian Police should immediately issue a permit allowing the HINDRAF (Hindu Rights Action Force) organised rally to proceed as planned on 25 November 2007.

It is the democratic right of all Malaysians to express their views and concerns peacefully. As the recent BERSIH rally demonstrated, if the police decide to cooperate, the security and orderliness of any gathering can be guaranteed.

As a firm believer in the principle of justice for all, I am
sympathetic to the peaceful intentions of HINDRAF. The Indian community has been suffering in silence and the time is most opportune to bring an end to the neglect and marginalisation of the poor of all races.

I hope this rally will achieve its goal of affirming the interests of the Indian community as Malaysian citizens, and its right for a higher standard of living and quality of life.

I remain dedicated to the cause of justice for all Malaysians. We need to recognise the sacrifice and dedication of our fellow Indian citizens who have served King and country loyally with distinction in many fields of endeavour.

ANWAR IBRAHIM

Office of Anwar Ibrahim
info@anwaribrahim.com


No comments: