PERUBAHAN YG BERANI MATI?

 

1) Saya tertarik dengan cadangan 3 "Mak Dara Pingitan" DAP supaya gabungan pembangkang kembali ke meja rundingan, melakukan pengorbanan daripada diri sendiri, meletak tepi agenda peribadi, berani melakukan perubahan demi mencapai impian kolektif. SETUJU..!!!

2) TAPI dalam masa yg sama saya SANGAT SANGAT SANGAT SETUJU dgn cadangan bernas dari MSO supaya DAP memulakan perubahan berani dgn BERANI membenarkan 30% calon Melayu bertanding di kerusi mereka terlebih dahulu.

3) Perubahan berani ini sangat-sangat diperlukan kerana sehingga ke hari ini 70% pengundi Melayu masih skeptikal mahu menyokong PH kerana bimbangkan kehadiran DAP dan MP bukan Melayu yg ramai. Mereka masih mengundi, menyokong PA$ dan UMNO BN menyebabkan PH hanya mampu meraih sekitar 30% sokongan pengundi Melayu.

4) Masalah ini BERLARUTAN dan gagal PH atasi ketika 22 bulan berkuasa apatah lagi apabila WUJUD SEGELINTIR pemimpin DAP yg mulutnya cirit birit TANPA PEDULI sensitiviti Orang-orang Melayu Atas Pagar yg masih mengundi PA$ dan UMNO BN. Juga tidak nampak usaha DAP utk melawan Naratif UMNO BN dan PA$ KUNUNnya DAP menguasai PH. Sampai bila PERSEPSI buruk ini akan dibiarkan berterusan TANPA PERUBAHAN?

5) JIKA DAP berani membuat perubahan seperti ini, saya kira DAP boleh shj mencadangkan kpd PH utk melakukan perubahan BERANI MATI termasuklah JIKA PERLU mencadangkan calon yg sesuai bagi menggantikan DSAI selaku Pengerusi PH sbb itu yg sering shbt2, termasuk rakan kerjasama mereka dalam Amanah, pejuWANG Muda dan Warisan membayangkan di media.

6) Saya harap 3 "Mak Dara Pingitan" DAP ini punya kekuatan dan keazaman yg mantap utk mencadangkan perubahan yg BERANI MATI, tidak takut dan terus terang punya. SOLUTE..!! Tahniah in advance.Description: 😄

7) Diharap juga dgn perubahan berani mati DAP itu akan berjaya memperkuatkan PH. Namun harus diingatkan...ada satu perkara yg masih ada org tak berani buat perubahan...iaitu tinggalkan PT95. Boleh tara tu? Description: 🤪

Wallahualam.

- Zus Din

17 Disember 2020

 

No comments: