KALAU NAK IKUT RASIS NI.. JENUH LA.... YANG DOK DIMALAYSIA PUN JENUH JUGA NAK LETAK MANA?

 

Aduh! Apa ni? 𝗠𝗼𝗱𝗶 𝘁𝘂 kan 𝗮𝗻𝘁𝗶-𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺. Takkan la PMX tak tahu pulak? Kenapa nak berbaik dengan 𝗺𝘂𝘀𝘂𝗵 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺 𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗠𝗼𝗱𝗶 𝗻𝗶? Apa benda la PMX buat ni?



Itulah beza orang yang 𝗯𝗲𝗿𝗶𝗺𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗮𝗸𝗮𝗹 dengan orang yang 𝗰𝘂𝗺𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗻𝗮𝗳𝘀𝘂 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗲𝗺𝗼𝘀𝗶. DS Anwar tak bodoh dan jumud macam kebanyakan lebai PAS.


Buat apa 𝙛𝙞𝙜𝙝𝙩 𝙛𝙞𝙧𝙚 𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙛𝙞𝙧𝙚? Kita 𝙛𝙞𝙜𝙝𝙩 𝙛𝙞𝙧𝙚 𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙛𝙞𝙧𝙚 𝙚𝙭𝙩𝙞𝙣𝙜𝙝𝙪𝙞𝙨𝙝𝙚𝙧 la. Kalau jawab permusuhan dengan kebencian, blla baru kita 𝗯𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗸𝗲𝗮𝗺𝗮𝗻𝗮𝗻?


Kalau ikut sirah pun, belajar bagaimana cara Nabi ﷺ 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗵𝗮𝗱𝗮𝗽𝗶 𝘁𝗲𝗻𝘁𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗱𝘂𝗱𝘂𝗸 𝗧𝗵𝗮𝗶𝗳 bila mana Baginda ﷺ dilontarkan batu ketika cuba berdakwah.


Baginda Nabi ﷺ tak balas kebencian penduduk Thaif dengan doa laknat. Sebaliknya Baginda ﷺ berdoa agar penduduk Thaif 𝗱𝗶𝗯𝗲𝗿𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗵𝗶𝗱𝗮𝘆𝗮𝗵. Hari ini bumi Thaif 𝗺𝗲𝗸𝗮𝗿 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗸𝘄𝗮𝗵.


Lagi pun, cuba fikir. Bagaimana orang yang dikatakan anti Islam seperti Modi ni boleh 𝗯𝗲𝗿𝗶𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗮𝗺𝗯𝘂𝘁𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗿𝗶𝗮𝗵 kepada seorang lelaki Muslim yang datang ke negaranya 𝘀𝗶𝗮𝗽 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗸𝗮𝗶 𝘀𝗼𝗻𝗴𝗸𝗼𝗸?


Akhlak DS Anwar adalah akhlak murni yang membawa mesej dakwah. DS Anwar bukanlah orang yang gemar 𝗺𝗲𝗹𝗮𝗸𝗻𝗮𝘁 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗹𝗮𝘂𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝗺𝘂𝘀𝘂𝗵𝗮𝗻.


Kalau Nabi ﷺ tu suka ajak orang bermusuh, nescaya Islam 𝘁𝗮𝗸 𝗸𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗚𝘂𝗮 𝗛𝗶𝗿𝗮'. Nabi ﷺ takkan lawan mereka yang 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗺𝘂𝘀𝘂𝗵𝗶 𝗕𝗮𝗴𝗶𝗻𝗱𝗮 ﷺ. Faham?


DS Anwar ke India antara lainnya untuk melobi agar penyertaan Malaysia ke dalam 𝗕𝗥𝗜𝗖𝗦 𝗱𝗶𝘁𝗲𝗿𝗶𝗺𝗮. Pada masa ini, India tak berminat untuk menambah ahli tapi tumpukan kepada ahli yang ada.


Penyertaan Malaysia ke dalam BRICS akan beri 𝗸𝗲𝘀𝗮𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗶𝗴𝗻𝗶𝗳𝗶𝗸𝗮𝗻 dalam pembangunan ekonomi kita. Ini usaha yang 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗶𝗻𝗴 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗸𝗶𝘁𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗺𝗮𝗷𝘂.


DS Anwar bersahabat dengan pemimpin dunia untuk membawa Malaysia terus maju ke hadapan, ada pula yang nak keji. PM yang 𝗺𝗮𝗶𝗻 𝗴𝗼𝗹𝗳 masa rakyat susah, yang jadi 𝗱𝘂𝘁𝗮 tapi 𝘁𝗮𝗸 𝗸𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗸𝗮𝗺𝗽𝘂𝗻𝗴, 𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗶 yang cuma pandai 𝗺𝗼𝗽 𝗹𝗮𝗻𝘁𝗮𝗶 𝗺𝗮𝘀𝗷𝗶𝗱 𝗷𝗲, boleh pulak disokong. Dasar 𝗼𝘁𝗮𝗸 𝘁𝗲𝗿𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: