𝗠𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗵𝗮𝗻𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿𝗶𝗮𝗻 dan 𝗮𝗺𝗯𝗶𝗹 𝗸𝗲𝘀𝗲𝗺𝗽𝗮𝘁𝗮𝗻 tu kadang nampak macam serupa tapi amat berbeza.

 


𝗠𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗵𝗮𝗻𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿𝗶𝗮𝗻 dan 𝗮𝗺𝗯𝗶𝗹 𝗸𝗲𝘀𝗲𝗺𝗽𝗮𝘁𝗮𝗻 tu kadang nampak macam serupa tapi amat berbeza.



Akmal kata dia 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗮𝗴𝗲𝗻 𝗣𝗡. Kita boleh terima tapi kadang-kadang berlebihan sampai tindakannya itu beri 𝗸𝗲𝘂𝗻𝘁𝘂𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗽𝗶𝗵𝗮𝗸 𝗹𝗮𝘄𝗮𝗻.


Akmal beri beberapa contoh yang kononnya Pemuda UMNO lantang 𝘣𝘦𝘳𝘫𝘶𝘢𝘯𝘨. Satu daripada isu tersebut adalah 𝗸𝗮𝗹𝗶𝗺𝗮𝗵 𝗔𝗹𝗹𝗮𝗵 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝘀𝘁𝗼𝗸𝗶𝗻.


Ya betul, siapa tak marah. Tapi isu tu dah sampai ke polis. Biarlah polis 𝗷𝗮𝗹𝗮𝗻𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗶𝗮𝘀𝗮𝘁𝗮𝗻. Lainlah kalau 𝘁𝗮𝗸 𝗮𝗱𝗮 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗶𝗻𝗱𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗮𝗺𝗯𝗶𝗹.


Masalahnya, walaupun selepas pihak polis memanggil pihak berkenaan, 𝗔𝗸𝗺𝗮𝗹 𝗺𝗮𝘀𝗶𝗵 𝗯𝘂𝗮𝘁 𝗯𝗶𝘀𝗶𝗻𝗴. Masih kedengaran menghasut kebencian.


Begitu juga isu 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸𝗥𝗼𝗰𝗸. Penjelasan dah diberikan. Takkanlah ada awalan 𝘿𝙧. pada pangkal nama masih tak boleh nak faham isu BlackRock tu.


Tapi ada Akmal peduli penjelasan yang diberikan. Dia berlagak 𝗸𝗼𝗻𝗼𝗻 𝗱𝗶𝗮𝗹𝗮𝗵 𝘁𝗲𝗿𝗽𝗮𝗹𝗶𝗻𝗴 𝗣𝗮𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶𝗻. Dah sama perangai dengan 𝗪𝗮𝗻 𝗙𝗮𝘆𝗵𝘀𝗮𝗹.


Akmal ni 𝗞𝗲𝘁𝘂𝗮 𝗣𝗲𝗺𝘂𝗱𝗮 𝗨𝗠𝗡𝗢. Level dia bukannya macam 𝗝𝗮𝗺𝗮𝗹 𝗬𝘂𝗻𝗼𝘀. Akmal ada akses terus kepada pemimpin utama parti. Gunakanlah.


Kenapa tak rujuk Presiden Parti yang juga merupakan 𝗧𝗶𝗺𝗯𝗮𝗹𝗮𝗻 𝗣𝗠 𝗜? Tak percaya kepada presiden sendiri? 𝗟𝗲𝘁𝗮𝗸 𝗷𝗮𝘄𝗮𝘁𝗮𝗻! Itu baru bermaruah.


Sebab tu orang kata Akmal agen PN. Sebab watak tu sama. 𝗠𝘂𝗹𝘂𝘁 𝗱𝗶𝗯𝘂𝗸𝗮 𝘁𝗮𝗽𝗶 𝗼𝘁𝗮𝗸 𝗱𝗶𝗯𝗶𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝘁𝘂𝘁𝘂𝗽. Bila berbicara tak nampak macam orang berilmu. Bukan itu 𝘀𝗶𝗳𝗮𝘁 𝘀𝗲𝗷𝗮𝘁𝗶 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻? Kenapa ditiru?


Lepas ni kalau Akmal betul bukan agen PN, buktikan dengan gunakan saluran parti untuk setiap isu terlebih dahulu 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝗯𝘂𝗮𝘁 𝗸𝗲𝗻𝘆𝗮𝘁𝗮𝗮𝗻.


Dalam masa yang sama, perkara baik yang berlaku dia tak bunyi. Pelaburan yang 𝗯𝗲𝗿𝗹𝘂𝗺𝗯𝗮-𝗹𝘂𝗺𝗯𝗮 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸, 𝗽𝗲𝗻𝗮𝗿𝗮𝗳𝗮𝗻 𝗮𝗻𝘁𝗮𝗿𝗮𝗯𝗮𝗻𝗴𝘀𝗮 yang 𝗺𝗲𝗻𝗰𝗮𝗻𝗮𝗸 𝗻𝗮𝗶𝗸 serta banyak lagi, dia diam. Itu kan watak PN!


Kalau setakat nafi, kerbau dalam kandang pun boleh buat. Apa yang penting adalah 𝗽𝗲𝗺𝗯𝘂𝗸𝘁𝗶𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗹𝗮𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗲𝗿𝗯𝘂𝗮𝘁𝗮𝗻. Baru betul. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: