DIA AKHIRNYA DAPAT SAMPUL.




 Kecoh la bila ada ustaz menyeru penyokong sebuah parti untuk 𝗺𝗮𝘁𝗶 𝘀𝘆𝗮𝗵𝗶𝗱 di bumi Malaysia ni. Ini jenis manusia yang buatkan 𝗱𝘂𝗻𝗶𝗮 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗻𝗱𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗿𝗼𝗻𝗴 𝘁𝗲𝗿𝗵𝗮𝗱𝗮𝗽 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺 sehingga Islam dicop sebagai 𝗮𝗴𝗮𝗺𝗮 𝗸𝗲𝗴𝗮𝗻𝗮𝘀𝗮𝗻.


Tak ada istilah mati syahid di Malaysia 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝘄𝗮𝗸𝘁𝘂 𝗶𝗻𝗶 melainkan syahid kecil seperti 𝗺𝗮𝘁𝗶 𝗸𝗲𝘁𝗶𝗸𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗶𝗯𝗮𝗱𝗮𝗵, 𝗸𝗲𝘁𝗶𝗸𝗮 𝗺𝗲𝗹𝗮𝗵𝗶𝗿𝗸𝗮𝗻 dan sebagainya. Mati syahid pergi berperang tak wujud. Malah, siapa mulakan perang dia 𝗸𝗵𝗮𝘄𝗮𝗿𝗶𝗷.


Islam macamana yang tak tertegak di Malaysia? Ada yang 𝗱𝗶𝗵𝘂𝗸𝘂𝗺 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗻𝗮 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗼𝗹𝗮𝘁 𝗸𝗲? Eh ada. Masa PN jadi kerajaan dulu. Ada 𝗺𝗮𝘀𝗷𝗶𝗱 𝗱𝗶𝗿𝗼𝗯𝗼𝗵𝗸𝗮𝗻 ke? 𝗧𝗮𝗵𝗳𝗶𝘇 𝗱𝗶𝘁𝘂𝘁𝘂𝗽? 𝗔𝘇𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗹𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴? Ada? Mana ada. Islam bebas diamalkan.


Bahkan Islam dapat keistimewaan yang banyak. Ada jabatan khas jaga kemajuan Islam (𝗝𝗔𝗞𝗜𝗠). Yayasan dakwah (𝗬𝗔𝗗𝗜𝗠) pun ada. Setiap negeri 𝗮𝗱𝗮 𝗷𝗮𝘄𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗺𝘂𝗳𝘁𝗶. Peruntukan untuk Islam juga melimpah ruah.


Dia letak perlaksanaan Islam hanya pada hudud ke? Sekarang ni, yang jenayah syariah seperti 𝗺𝗶𝗻𝘂𝗺 𝗮𝗿𝗮𝗸, 𝗷𝘂𝗱𝗶, 𝘇𝗶𝗻𝗮 dan sebagainya adakah 𝗱𝗶𝗮𝗻𝗴𝗴𝗮𝗽 𝗷𝗲𝗻𝗮𝘆𝗮𝗵 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗵𝘂𝗸𝘂𝗺? Jawapannya ya. Itu maknanya Islam tertegak di negara ini. Cuma jenis hukuman tak sama.


Menganggap Islam tertindas hanya kerana hudud tak dilaksana adalah 𝘀𝗮𝘁𝘂 𝗽𝗲𝗻𝘆𝗲𝗹𝗲𝘄𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗳𝗮𝗸𝘁𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗷𝗲𝗹𝗮𝘀. Jadi bila ibadah masih boleh dilaksana, jenayah syariah masih dianggap jenayah, apa bukti nak kata 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺 𝘁𝗲𝗿𝘁𝗶𝗻𝗱𝗮𝘀 𝗱𝗶 𝗠𝗮𝗹𝗮𝘆𝘀𝗶𝗮 ni?


Mencari syahid itu bagus. Tapi bukan di negara yang aman. Kalau nak syahid, 𝗽𝗲𝗿𝗴𝗶𝗹𝗮𝗵 𝗸𝗲 𝗣𝗮𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶𝗻 𝘀𝗮𝗻𝗮 𝘁𝘂. Pergi selamatkan Gaza. Bunuh semua zionis.


Tanya ustaz sanggup tak 𝘁𝗶𝗻𝗴𝗴𝗮𝗹𝗸𝗮𝗻 𝗱𝘂𝗮, 𝘁𝗶𝗴𝗮, 𝗲𝗺𝗽𝗮𝘁 𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗶, 𝗸𝗲𝗿𝗲𝘁𝗮 𝗺𝗲𝘄𝗮𝗵, 𝗿𝘂𝗺𝗮𝗵 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿 dan 𝙞𝙣𝙘𝙤𝙢𝙚 𝗹𝗲𝗯𝗮𝘁 untuk 𝗺𝗲𝗻𝗰𝗮𝗿𝗶 𝘀𝘆𝗮𝗵𝗶𝗱 𝗱𝗶 𝗣𝗮𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶𝗻? Berani ke? Setakat seru syahid, lepas tu balik kepit bini apa ada?


Islam agama dakwah. Bukan agama peperangan. 𝗡𝗮𝗯𝗶 ﷺ 𝘁𝗮𝗸 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻 𝗶𝘀𝗹𝗮𝗺 𝗺𝗲𝗹𝗮𝗹𝘂𝗶 𝗺𝗮𝘁𝗮 𝗽𝗲𝗱𝗮𝗻𝗴. Islam dipandang mulia kerana adab dan akhlak. Kalau dah akhlaknya sentiasa nak 𝗰𝗮𝗿𝗶 𝗺𝘂𝘀𝘂𝗵, apa cara dakwah akan terlaksana?


Seruan begitu adalah sangat jahat. Ia bagaikan 𝘀𝗶𝗮𝗿𝗮𝗻 𝘂𝗹𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗔𝗺𝗮𝗻𝗮𝘁 𝗕𝗮𝗻𝗴𝗴𝗼𝗹 𝗣𝗲𝗿𝗮𝗱𝗼𝗻𝗴 yang sebabkan berlakunya pertumpahan darah. Orang yang lafazkan 𝗸𝗮𝘁𝗮-𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗮𝗰𝘂𝗻 tu wajib dikenakan tindakan. Usah ganggu keamananan Malaysia dengan fahaman 𝘀𝗲𝘀𝗮𝘁 𝗹𝗮𝗴𝗶 𝗺𝗲𝗻𝘆𝗲𝘀𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: