Kutip duit lepas menang. Ahli mereka akan lunaskan.


Ahmad Mohammad


 Ahli mereka akan lunaskan.

.


Kita akan gelak melihat poster ini, kita akan ketawa melihat poster ini. Kita akan mempersoalkan “dah menang masih lagi nak mengemis?” selepas melihat poster ini.

.

Percaya atau tidak, mereka akan berjaya mengumpul sumbangan ini, dan mereka akan berjaya melengkapkan fasiliti pejabat melalui kutipan sumbangan terbuka ini.

.

Ahli PAS mempunyai satu perwatakan yang sangat unik. Semiskin mana pun mereka, tetap mereka akan masukkan walau satu ringgit ke dalam tabung sumbangan ini kerana mereka percaya inilah perjuangan menuju syurga.

.

Bayangkan, ketika pemerintahan Mahaidin 33 bulan, dalam keadaan Hadi Awang menjadi Duta Gaji Buta Timur Tengah, cabutan judi nombor ekor naik dari 8 cabutan kepada 22 cabutan pun tiada masalah bagi ahli PAS.

.

Kita pula nak mempertikaikan usaha ADUN mereka mengemis dengan ahli mereka sendiri untuk kelengkapan pejabat mereka? Jangan.

.

Saya amat yakin, dalam tempoh 30 hari ini, pejabat ADUN PAS Sungai Bakap ini akan menjadi pejabat ADUN paling berprestij sekali di kalangan pejabat ADUN yang ada di Pulau Pinang.

.

Pastinya dikalangan ahli PAS akan datang berduyun duyun untuk menderma.

.

Saya pernah menjadi Ahli PAS, saya tahulah semangat ahli PAS, mereka tak akan biarkan pejabat ADUN Sungai Bakap menjadi rumah hantu. Maruah jatuh kalau ADUN dah menang, pejabat orang datang bersila atas lantai.

.

Tengah malam ini rasa kagum pula dengan sikap luar biasa ADUN baru Sungai Bakap ini, dah menang, bulan depan dapat gaji belas ribu, masih lagi nak minta sedekah untuk peralatan pejabat.



No comments: