DIA SAKIT HATI GAYANYA

 



Lama tak nampak Isham ni. Senyap je. Ingatkan pergi mana. Dalam gua rupanya. Lama dia bertapa sampai dia tak tahu perkembangan terkini.


Apa Isham kata ni sebenarnya lebih kepada pendapat peribadi je. Itu yang dia rasa. Dia yang sakit hati lihat keakraban pemimpin kerajaan Perpaduan.


Hakikatnya rakyat terbanyak sendiri dah tak ada sebut sangat soal kerjasama dengan DAP ni. Buktinya, lebai dan walaun pun dah tak buat isu dah.


Kepimpinan DAP sekarang lebih faham situasi politik negara kita. Jadi tindakan mereka lebih berhati-hati. Tak macam dulu selalu timbulkan kontroversi.


Isham masih nak cerita tentang penyatuan parti-parti Melayu. Sayangnya orang terpelajar macam Isham ni masih ada minda pra-kemerdekaan.


Negara kita berbilang kaum. Kita dah setuju dengan syarat itu masa tuntut kemerdekaan dulu. Pemimpin UMNO juga yang setuju masa tu.


Hari ni dah terlambat kita nak cerita soal itu. Hari ni kita kena akui untuk negara ini terus maju, kita kena bersama dengan kaum-kaum lain.


Kenapa nak bersatu dengan puak yang assobiyah dan mengamalkan pecah belah dan perintah? Ke manakah hala tuju negara kalau itu jadi perjuangan?


Nampaknya, kalau Isham terus nak berfikiran sebegini, Isham lebih sesuai bersama PAS. Mungkin dah boleh beri dia borang PAS. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: