KES AMAN PALESTIN



Saya tengok kes Aman Palestin (AP) ni dah jadi different level. Dibuat propaganda politik dan bahan politik agama yang sempit. Tambahan orang belakang Aman Palestin kita semua tahu ialah geng Ultras. Mereka ada media team sendiri. 


Propaganda dibuat kononnya, ni Kerajaan punya angkara. Nak halang mereka bagi derma pada Hamas. Dipropanya juga ini agenda Yahudi. 


Hello… 


Orang pertama yang dedah isu Palestin ini ialah Mufti Perlis. Sejak tahun lepas lagi beliau keluarkan arahan derma Palestin jangan disalurkan kepada AP. Sebab beliau banyak terima aduan penyelewengan. 


Dalam masa yang sama, Duta Palestin juga kata duit derma tak pernah disampaikan dan diuruskan oleh Kedutaan Palestin. Dia pun tak tahu dermanya ke mana.


Jadi, macam mana pulak isu ni depa spin salahkan Kerajaan. Yang whistle blower pun Mufti satu kolam. 


Lepas SPRM ambil tindakan sita harta mereka, peguam mereka macam gangster cakap itu hak mereka nak buat pelaburan. Dalam jongkong emas atau bangunan. Tanah atau kereta. Suka hati mereka lah. Mereka letak pulak atas nama pengarah dan rakan kongsi. 


Pada saya, angkuhnya! 


Sebagai salah seorang yang pernah menderma, saya dok sangka duit saya dah sampai la ke sana. Rupanya mereka melabur membiak harta benda. Diletaknya harta atas nama kroni mereka pula 🤦🏻‍♀️


Punyalah susah orang Palestin. Hospital dan masjid binasa, kat sini duit kita depa pergi beli emas dan tanah 🤦🏻‍♀️ awat tak terus buat masjid dan sekolah di sana. Bagi pada Kerajaan depa ka. 


Tu sebab saya skeptikal sikit dengan geng Ultra ni. Dalam sejarah dunia, tunjukkan mereka yang banyak drama. Terpaling hero antara kita, tapi belakang2 hampeh jua. 


Salam hormat, 

Liyana Marzuki




No comments: