ANWAR : HARGAILAH PETUGAS BARISAN HADAPAN DAN BERSAMALAH KITA BERTANGGUNGJAWAB

 

Saya amat mengalu-alukan kenyataan oleh Akademi Perubatan Malaysia (AMM) yang mengingatkan kita semua akan tanggungjawab bersama dalam memutus rantaian penyebaran wabak COVID-19.

Petugas barisan hadapan telah bekerja tanpa lelah sejak awal tahun ini dalam melindungi kita semua dan membendung penguncupan ekonomi. Janganlah kita tambahkan beban mereka dengan sikap alpa dan tidak bertanggungjawab. Kita juga harus memainkan peranan aktif penuh disiplin dalam mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) dengan memakai pelitup muka, mencuci tangan dan mengamalkan pembatasan fizikal.
Tidak ada yang harus dikecualikan dalam mematuhi SOP yang ditetapkan. Saya mendesak pihak berwajib untuk memastikan pelaksanaan dan penguatkuasaan yang ketat tanpa pengecualian atau diskriminasi.
-
I strongly welcome the statement by the Academy of Medicine of Malaysia (AMM) that serves to remind us of our collective responsibilities in halting the spread of Covid-19.
Our frontliners have been working tirelessly since the beginning of the year to protect our lives and limit the damage to our economy. Let us not disappoint them by being irresponsible. We must do our part by wearing a mask, washing our hands and practicing physical distancing.
No one should be exempt from adhering to the SOPs. I urge the authorities to ensure strict implementation and enforcement without exemption or discrimination.
ANWAR IBRAHIM




Image may contain: text










No comments: