Bila agaknya walaun nak pandai membaca?






Usul Shahidan supaya kerajaan hentikan segala peruntukan dan pembangunan dan menumpukan kepada soal kenaikan harga barangan sekarang telah ditolak oleh Yang Di Pertua Dewan.


Menjengah ruangan komen, walaun beramai-ramai kutuk kerajaan. Yang kutuk DAP pun ada. Biasalah walaun kalau tak kutuk DAP akan sesak nafas dan tak lalu makan. Bakal mati kebuluran.


Semua sengaja bina persepsi yang kerajaan enggan ambil tahu kesukaran hidup rakyat waktu ini.


Padahal jawapan Tan Sri Johari Abdul ada dalam berita tu. Kalau baca pasti faham. Sidang sekarang ni adalah sidang khas, khusus untuk bincangkan kajian separuh penggal RMKe-12.


Malah Tan Sri Speaker jelaskan, menteri berkaitan akan jawab isu itu di Dewan Rakyat kelak. Tanya la pada masa yang sesuai. Ini sidang khas. Takkan itu pun tak boleh faham. Dah lama jadi MP kan.


Entah kenapa pembangkang ni takut sangat cerita tentang KSP RMKe-12 ni. Ada saja akal mereka nak alihkan isu. Lepas satu, satu. Niatnya cuma tak nak KSP ni dibincangkan. Tapi kenapa?


Lagi satu, Shahidan juga kata tiga minggu lepas dia ada minta kawannya belikan beras tempatan. Harga waktu itu RM23. Sekarang dah jadi RM35. 


Dia beli beras dekat mana dapat harga murah dari harga siling tiga minggu lepas tu? Dan sekarang ni harga dah lebih harga siling, kenapa dia tak lapor kepada agensi yang sepatutnya?


Selalu juga Shahidan bawa cerita kartun. Entahlah. Sebagai MP senior, aku expect dia boleh tunjuk contoh baik. Tapi dia lebih teruk dari MP yang baru pertama kali masuk dewan. 


Kalau nak baca berita ni, boleh klik link berikut: https://tinyurl.com/2whaxh5w. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


1 comment:

Anonymous said...

Ini anak beranak kassim baba auta putar alam dari dulu kini dan selamanya, yang bawah umur main jauh jauh