MARI BELAJAR MENGIRA ( PPBM vs PKR )



via wassap.


Kerana video hitam putih ini kita wajib tolak Mahathir
BIAR PH LWN BN, TUN KITA BUANG TEPI

Pengikut Bersatu telah membuat pengiraan kenapa pertaruhan mereka kpd seorang insan yg bergelar Moyang utk dijadikan PM buat kali 3 atau dlm bola sepak hatrick. Angkanya seperti di bawah.

Anwar = 95
Mahathir = 116

Persoalannya mana dtg 116. 116 itu mestilah ditolak 35 bermakna Tun= 81. Angka tersebut sengaja dimanipulasikan agar dilihat kalau pilih Tun angka cukup. Atau jika Amanah dan DAP mengenangkan semangat setiakawan Tun hanya ada 5 atau 16 bersama Warisan.

Jadi jelaskan kenapa angka tersebut dibuat tak lain hanya utk memperlihatkan tubuh Tun lebih penting dari Anwar. Dkt sejam saya berhujah dgn rakan FB dari Amanah tetapi pengakhiran kami menghormati hak masing2 memberi pandangan apatah lagi beliau tahu saya tidak berparti. Di bawah adalah antara hujah saya kpd beliau.

Utk menguatkan hujah saya kpdnya... ahli DAP khasnya sila dgr apa yg Tun katakan di dlm klip video di bawah. Tun tak suka DAP dan dia tak suka Anwar. Kenapa dia tak suka Anwar sila lihat video kedua.

Wahai rakan2 dari Amanah dan DAP fahamilah betul2 Tun menyertai PH hanya kerana dia marahkan Najib tidak mengikut telunjuknya sepertimana berlaku kpd Pak Lah. Ia sebenarnya lebih bersifat peribadi dan kita hanya dipergunakan.

Tun mahu semua org ikut apa kemahuannya. Baginya negara ini mcm dia punya. Tun dlm klip video itu dia mahu meninggalkan PKR, DAP dan Amanah. Lalu bagaimana kalian boleh mengangkat dia kembali???

Dia jatuhkan Kuli... guna Anwar. Dia jatuhkan Pak Lah, dia gunakan Najib. Dia jatuhkan Najib dia gunakan Anwar sekali lagi. Bila dia berjaya jatuhkan Najib....adakah rakan2 dari Amanah dan DAP melihat Tun lakukan apa yg dimuatkan dlm manifesto atau ideolagi Pakatan Harapan???

Semua dia langgar. Lihat video 2...rupa2nya Tun dilantik menjadi PM hanya utk 6 bulan. Kemudian dia minta setahun. Selepas itu dlm meeting dia minta dua tahun dan bila menjdi PM dia mahu 3 tahun. Lebih parah bila hampir 2 tahun dia kata dia akan letak jawatan bila ekonomi pulih...😂😂😂

Bagaimana sampai ke tahap itu Amanah dan DAP boleh percayakan Tun. Saya beri contoh yg mudah kpd penyokong Amanah khasnya. Amanah ini skg dikatakan terpecah 3.... PANDap, PANTun dan PANWar.

Saya beri contoh yg mudah... Seorang isteri mendengar rakaman audio suaminya. Dlm rakaman itu suaminya sebenar tidak sukakan dia dan keluarganya ( ibu bapa isterinya ). Suaminya kata dia akn menceraikan isterinya apabila keluarga isteri muda mula menyukainya.

Tiba2 suaminya ingin kembali bersamanya. Sebab isteri muda telah menipunya. Lalu bekas isteri ini tadi menerima kembali suaminya. Sanggup isteri ini meninggalkan ibu bapanya yg menolak bekas suaminya yg curang dan kejam itu. Wajar atau tidak?

Kenangkan kembali....Sejak Tun bersara dlm politik bermulalah pertarungan sengit antara PR/PH berlawan BN.  Dlm sedap bertarung Tun yg bukan ahli Parlimen, Menteri apatah PM telah mengarahkan Pak Lah berundur.

Campurtangan Tun telah membuat pihak Istana campurtangan meminta beliau jgn masuk campur hal negara lagi. Tun ego dan menggunakan org dlm UMNO utk menjatuhkan Pak Lah.  Sebab itulah hubungan Pak Lah dan Tun sehingga kini tidak mesra. Samalah antara Tun dan KuLi.

Akhir Najib naik mengikut kehendak Tun. Selepas itu apabila Najib tidak mahu mendengar kata2nya dia serang Najib. Tun sanggup lakukan apa saja dgn mengadap Anwar Ibrahim.

Pelbagai janji ( konsensus ) dibuat... tidak dipedulikan Tun. Hinggakan ada pemimpin DAP sendiri melahirkan rasa tidak puashati dgn tindakan Tun. Lebih membuat kita merasa marah segala tidak tanduk Azmin Ali langsung tidak dipedulikan malah direstui.Ada sampai skg Tun memarahi Azmin Ali? Fikir2 kan lah.

Tun bagi saya hanya menggunakan PH utk karier politiknya utk menjaga kroni seperti di dlm video 2. Tun tahu Anwar pemimpin yg bersih. Bahaya utk kroni2 beliau.

Jika Tun benar2 ingin menjaga bangsa Melayu dan rakyat Malaysia dia akn arahkan GPS dan Warisan menyokong Anwar. Tapi dlm usia 95 tahun dia masih lagi mahu menjadi PM.

Persoalan mengapa Mat Sabu atau LGE tidak mahu bertanya kpd Tun utk apa? Ekonomi negara Amerika sekalipun ada masalah. Apa yg Tun inginkan utk kebaikkan negara boleh disampaikan kpd Anwar Ibrahim.

Jadi di situlah yg saya menolak mereka yg menerima Tun kembali. Tun bukan mahu pulihkan negara atau hapuskan kleptopkrasi. Itu hanya kata2 politik utk menipu pemimpin2 PH. Bagi beliau Anwar tidak boleh dijadikan PM.

Pelbagai cara... dulu soal moral, kemudian Anwar org tak suka, tak dpt sokongan, Parti pelbagai kaum, minta perintah 2 tahun, 3 tahun dan sehingga ekonomi pulih.... bagaimana alasan sebegitu bodoh kita boleh menerimanya.

Tun kini dimusuhi oleh bekas partinya sendiri. Samada UMNO dan Bersatu. Sebab kedua parti ini melihat Tun lebih byk menganggu urusan politik kini dgn hanya semua pihak mengikuti telunjuknya. Tun telah membuatkan UMNO dan Bersatu berpecah. Skg kita pula nak simpan Tun... lihat PH diambang perpecahan.

Amanah dan DAP kembalilah ke landasan yg asal ...Kita rapatkan saf. Kita berbicara dgn rakyat kembali. Berusaha keras, tegas dan menyerah kpd Allah... Insyallah. Jika kalah... kita kalah dlm menang. Ramai pejuang agama dan bangsa dulu kalah. Hamka 'kalah' tapi sebenarnya dia menang.

Jujur saya sendiri bila melihat PH tanpa Tun rasa lega, seperti satu kemenangan dan freedom . Apatah lagi pengkhianat dlm PKR sudah dibasmikan. Kita boleh bekerja dlm satu kumpulan dgn satu ideologi kembali iaitu memerangi rasuah dan salah guna kuasa.

No comments: