48 BILLION BAYAR HUTANG 1MDB

 

Ahmad Mohammad Affendi


Teringat zaman Najib”


Inilah hutang sia sia yang dibuat oleh Najib. 48 Billion bazir secara sia sia. 48 Billion ini tak ada seekor pun


penyokong Najib mahupun Mahaidin atau Hadi Awang ingin bertanya apa kegunaannya kepada Malaysia.

.

48 Billion ini lah beban yang perlu ditanggung oleh kepimpinan PMX. Benar, kaum cina termasuk kaum melayu marah betul dengan perkakasan subsidi itu dan ini termasuk subsidi diesel yang separuh masak diselaraskan.

.

Tapi JKOM tak cerita bab ini. Tak ada pula dalam RTM dokumentari untuk cerita bab ini, tak ada pula sesi soal jawab membahaskan bab ini, tak ada pula pemimpin pembangkang yang sudi bertanya akan hal ini. Masing masing sibuk membodohkan melayu yang sudah cukup bodoh.

.

Kemudian pengikut politik tahi dengan bangganya menulis “rindu zaman Najib”. Kadang kala, diperintah oleh golongan bodoh selama 33 bulan yang diketuai oleh Mahaidin rasanya tak cukup memberikan impak.

.

Seharusnya Malaysia ini diperintah selama 10 tahun oleh Mahaidin. Bila separuh rakyat cabut nyawa sendiri sebab kos asas naik serta merta dan dalam 10 tahun itu ekonomi defisit, barulah melayu Islam akan sedar ulama jahat itu benar benar wujud.

.

48 Billion yang tiris dengan sia sia ini, kalau dibelanjakan sebagai bajet pembangunan, kita akan dapat lihat 48 Hospital baru serba lengkap dengan kemudahan setanding hospital swasta.

.

Kalau diberi secara terus kepada Rakyat, kita akan lihat ekonomi naik dengan kecairan wang belanja.

.

Tapi itulah, 48 Billion ini sia sia digunakan untuk membayar hutang yang dibuat oleh Najib yang tak ada faedah kepada negara. Itu pun, “rindu zaman Najib”.

.

Tulisan sebelum nak lena. Sakit hati tengok angka 48 Billion yang terbazir ini.




No comments: